جزئیات مدل نو پذیرش دانشجو ، برای تغییر رؤسای دانشگاه ها عجله نداریم

به گزارش فیس راز، وزیر علوم جزئیات طرح پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری با رساله کاربردی را تشریح کرد و گفت که برای تغییر روسای دانشگاه ها عجله نداریم.

جزئیات مدل نو پذیرش دانشجو ، برای تغییر رؤسای دانشگاه ها عجله نداریم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، محمدعلی زلفی گل،وزیر علوم درباره جزئیات طرح پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری با رساله کاربردی گفت: تصمیم ما بر این است که یک نظام پیشنهادات را شکل دهیم که در این نظام پیشنهادات صنایع خصوصی، دولتی و هر ایرانی بتواند احتیاجهایی را که تشخیص می دهد برای کشور ضروری است در فرمی مطرح نموده و به وسیله سامانه برای وزارت علوم ارسال کند که بعد از داوری علمی، احتیاجها و اولویت های تحقیقاتی جامعه در پایگاه استنادی دنیا اسلام نمایه گردد.

وی در ادامه بیان نمود: سپس در دانشگاه ها از اساتید بخواهیم در راستای احتیاجهایی که در پایگاه استنادی دنیا اسلام نمایه شده طرح تحقیقاتی در راستای تحقق آن احتیاج بنویسند و در آن تعیین نمایند که چند دانشجوی دکتری و یا ارشد احتیاج دارند.

وزیر علوم اضافه کرد: پس از آنکه طرح تحقیقاتی مذکور در گروه و دانشکده مربوطه تصویب شد، به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور برای آن دانشجوی شبانه و روزانه و نوبت اول و دوم که جذب می کنیم، دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری با رساله کاربردی جذب کنیم که خروجی و ارزشیابی انتها نامه آن مقاله نخواهد بود.

وی درباره اینکه آیا در مورد این طرح با سازمان سنجش آموزش کشور رایزنی شده است گفت: بله صحبت نموده ایم و در جلسه شورای معاونین هم مطرح شده است.

تغییر معاونان وزارت علوم در کمیته انتصابات مراحل خود را طی می نماید

وزیر علوم درباره صحت فهرست معاونانی که برای وزارت علوم مطرح شده است هم گفت: فهرست های منتشر شده رسمی نیست شاید بعضاً درست هم باشد ولی برای انتخاب معاونان باید کمیته انتصابات مراحل خاص خود را طی کند و شرایط خاص خود را برای انتخاب دارد.

برای تغییر رؤسای دانشگاه ها عجله نداریم

وی درباره تغییر رؤسای دانشگاه ها هم اضافه کرد: خیلی برای تغییر رؤسای دانشگاه ها عجله نداریم بالاخره آنها مدیران آموزش عالی و سرمایه های نمادین کشور ما هستند و سال ها دانشگاه ها را مدیریت نموده اند.

زلفی گل اضافه کرد: البته برای آنکه مدیریت های اجرایی آن شادابی خود را حفظ نمایند برنامه ریزی می کنیم و از برنامه ها و افکار مختلف استفاده می کنیم و این کار در برنامه تحول در دستور کار ما واقع شده است، ولی اینکه عجله کنیم نوعی بی احترامی به عزیزانی است که سال ها عمرشان را برای آموزش عالی هزینه نموده اند بنابراین عجله ای نداریم و با حوصله و به مرور کارها را پیش می بریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1885

به "جزئیات مدل نو پذیرش دانشجو ، برای تغییر رؤسای دانشگاه ها عجله نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مدل نو پذیرش دانشجو ، برای تغییر رؤسای دانشگاه ها عجله نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید