حمایت مسئولان دستگاه های متولی برای تبدیل ایده به دیده

به گزارش فیس راز، دبیر جشنواره پژوهش و فناوری وزارت کشور با تصریح بر اینکه پژوهش و فناوری، توسعه و قوت ایران است، تاکید نمود که احتیاج به پشتیبانی های مختلف از سوی مسئولان دستگاه های متولی برای تبدیل ایده به دیده داریم .

حمایت مسئولان دستگاه های متولی برای تبدیل ایده به دیده

به گزارش خبرنگاران، گودرزی سه شنبه 27 آذر در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان، اعلام کرد: پژوهش در ایران نهادینه شده و همه دستگاه های اجرایی و خصوصی پای کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش باید مبنای تمام تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها باشد، اضافه نمود: سیاست اصلی وزارت کشور در پژوهش و فناوری نیز دنبال کردن این مهم است .

دبیر جشنواره پژوهش و فناوری وزارت کشور ادامه داد: شاخص هایی با وزارت علوم هماهنگ و تجمیع نموده ایم که اساسی ترین رکن آن طرح های پژوهشی در استان ها است، اعلام کرد: 180 طرح پژوهشی و کلان در سطح استان ها اجرا شده است .

گودرزی با بیان اینکه هدف پژوهش ها، مشکل و مسئله اجتماعی است، مطرح کرد: به عنوان مثال باید طرح های کاربردی ویژه چالش آب که نه تنها مشکل استان فارس است که بسیاری از استان های کشور با آن درگیر هستند، در چرخه عملیاتی قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز تعداد زیادی شرکت های دانش بنیان فعال هستند که محصولات زیادی فراوری نموده اند.

دبیر جشنواره پژوهش و فناوری وزارت کشور همچنین با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از پژوهشگران برتر کشور طی پنج سال گذشته، گفت: یک مثلث در این باره شکل گرفته که وزارت کشور و استانداری ها، وزارت علوم و دستگاه های اجرایی اضلاع آن را تشکیل داده اند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه امروز در جوامع بشری معیار توسعه بافتگی ساختمان سازی نیست که باید طرحی نو درانداخته گردد، گفت: در بخش سلامت جامعه که از آیتم های مهم تحقیقاتی فارس نیز مدنظر قرار گرفته شده دیگر نمی توان تک بعدی نگاه کرد.

کشفی تاکید نمود که امروز به پژوه کاربردی نه پژوهش هایی که گوشه کتابخانه ها خاک بخورند، احتیاج داریم .

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه بودجه بنیاد ملی نخبگان به دلیل کوچک دریافت آن 55 میلیارد تومان است، گفت: با 30 بنیاد در کشور نمی گردد روی این میزان بودجه حساب کرد، لذا تصمیم به راه اندازی مجمع خیرین نخبه پرور استان گرفتیم .

حبیب شریف اعلام کرد: یکی از دلایل تشکیل این تشکل مردم نهاد علاوه بورس کردن دانش آموزان، اعطای جوایز ویژه بزرگان و مشاهیر به نام پنج نامدار علم است که نخستین آن به نام جایزه پروفسور حبیب فیروزآبادی به آقای حسین ثابت سروستانی اهدا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 137

به "حمایت مسئولان دستگاه های متولی برای تبدیل ایده به دیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مسئولان دستگاه های متولی برای تبدیل ایده به دیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید