حمله زیکا به گردشگری پورتوریکو

به گزارش فیس راز، زیکا به گردشگری پورتوریکو آسیب رسانده است

هنگامی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در 29 جولای گزارشات خود را در مورد شرایط عفونت به ویروس زیکا در پورتوریکو را منتشر کرد، مندرجات آن حاوی خبر خوبی برای ساکنان جزیره و صنعت گردشگری آن نبود. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه از تاثیر این ویروس به روی گردشگری پورتوریکو بیشتر بدانیم.

حمله زیکا به گردشگری پورتوریکو

در طول مدتی که از کشف ویروس زیکا در پورتوریکو گذشته است، عفونت های ناشی از آن با وجود افزایش اندک در هر ماه، افزایش موارد تازه تقریبا سیر ثابتی داشته است، این فرایند در آوریل تغییر یافت. از آن تاریخ به بعد، هفته به هفته تعداد موارد تازه گزارش شده ابتلا به زیکا افزایش داشته است. در ماه فوریه، تعداد موارد ابتلایی تأیید شده و احتمالی زیکا 291 مورد اعلام شد. تا ماه ژوئن، این تعداد در حدود هشت برابر، یعنی به 2612 مورد رسید. تا هفتم جولای، 5582 مورد ابتلا به ویروس زیکا در پورتیکو گزارش شد که در میان آن ها 672 خانم باردار نیز وجود دارند. بین ماه های فوریه و ژوئن، تعداد زنان حامله ای که آزمون ابتلایشان مثبت اعلام شد، 6 برابر افزایش یافته است.

کمپین پیشگیری دولت پورتوریکو، که بیشتر بر روی کنترل پشه های ناقل و آموزش اهالی در مورد چگونگی حفاظت از خود در برابر گزیدگی متمرکز است، به نظر می رسد کارایی چندانی نداشته است. با نگاهی به فرایند همه گیری قبلی در این جزیره، در گزارش CDC آمده است که همه گیری ویروس زیکا، نشانه ای مبتنی بر کاهش از خود نشان نداده است. پورتوریکو تنها ناحیه ای نیست که با مشکل انتشار زیکا دست و پنجه نرم می کند CDC هشدارهای مسافرتی برای 25 کشور حوزه دریای کارائیب، 12 کشور در آمریکای جنوبی و نیز مکزیک و سایر نواحی، صادر کرده است. در حقیقت، در حرکتی غیرقابل پیش بینی در هفته پیش، این نهاد به زنان باردار توصیه کرد تا از محله واینوود در میامی فلوریدا دوری کنند، زیرا که در این محله اولین مورد انتقال ویروس زیکا در خاک اصلی ایالات متحده شناسایی شد. رهگیری و محدود کردن زیکا برای مقامات بهداشت عمومی کاری سخت است، زیرا که برخلاف عفونت ویروس زیکا در زنان باردار، که به صورت میکروسفالی (کوچک شدن سر) در هنگام تولد نوزاد دیده می شود، بیشتر افراد که به این بیماری مبتلا می شوند، هیچ نوع علائمی از خود بروز نمی دهند. از هر پنج بیمار مبتلا به زیکا، چهار نفر علائمی از خود بروز نداده و بین کسانی که تظاهر بالینی دارند، علائمی خفیف به صورت تب، التهاب، درد مفصلی ثبت می شود.

امیلی تات مارتین، پروفسور اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان، هفته گذشته بعد از خواندن گزارش CDC مبنی بر وجود 5582 مورد ویروس زیکا در پورتوریکو گفت: به احتمال زیاد در این آمار موارد بدون علائم بالینی درج نشده اند. مشکل دیگر، مبارزه با پشه آئدس آجیپتی، که ناقل بیماری و در کنار دیگر ویروس ها مانند چیکونگونیا و دنگ است. این پشه ها معمولا در آب های راکد رشد و نمو پیدا کرده اند و همچنین شواهد حاکی از آن است که در برابر برخی از اسپری هایی که برای ریشه کن کردن آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، مقاومت پیدا کرده اند. در پورتوریکو، جایی که فصل پر باران تابستان و در نتیجه آب های جمع شده در نقاط زیادی را دارد، مبارزه با آئدس آجیپتی مشکل تر است. مارتین می گوید که اداره بهداشت فلوریدا برای خلاصی از آب های راکد، باید پیمایشی را در منطقه انجام دهد: حتی باید به یک لیوان با چند جرعه آب هم مشکوک بود.

چالش نهایی، اقناع کردن مردم محلی و گردشگر ها برای اینکه تهدید زیکا را جدی بگیرند و با استفاده از کرم های ضد گزیدگی و پوشیدن لباس های آستین دار و پوشیده، از خود در برابر گزیدگی پشه ها محافظت کنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2132

به "حمله زیکا به گردشگری پورتوریکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله زیکا به گردشگری پورتوریکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید