دانشگاه امام حسین(ع) آماده تبادل استاد و دانشجو با عمان است

به گزارش فیس راز، فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) موضوع تروریسم، خدمات مستشاری متقابل، مبادله استاد و دانشجو را به عنوان محورهای تعامل مشترک میان مراکز آموزش عالی نظامی دو کشور ایران و عمان دانست.

دانشگاه امام حسین(ع) آماده تبادل استاد و دانشجو با عمان است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه دفاعی خبرنگاران به نقل از سپاه نیوز، محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در دیدار با هیئت عالی رتبه نظامی کشور عمان به ارائه گزارشی از اهداف و مأموریت های این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه جامع امام حسین (ع) مأموریت تربیت و آموزش فرماندهان و مدیران سپاه را برعهده دارد که برای تحقق این مهم 10 دانشکده و پژوهشکده در حوزه های علوم دفاعی، فنی و مهندسی، اطلاعات و امنیت، علوم پایه، علوم اجتماعی و فرهنگی، مدیریت و برنامه ریزی، روابط بین الملل، فن آوری اطلاعات و ارتباطات، عمران و مهندسی پدافند غیرعامل، جنگال و علوم سایبری به فعالیت می پردازند.

وی اضافه کرد: این دانشگاه با برخورداری از 300 عضو هیئت علمی و 2300 دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا درصدد تربیت پاسدارانی است که جان خود را برای مردم کشور خود و امت اسلامی فدا نمایند.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) در ادامه گفت: علاوه بر مأموریت تربیت و آموزش فرماندهان و مدیران سپاه، دانشگاه جامع امام حسین مأموریت تحقیق و پژوهش در حوزه مرزشکنی علمی و فراوری علم، فراوری احتیاجهای تجهیزاتی سپاه، ارائه خدمات مستشاری به فرماندهان و مدیران سپاه در صحنه عمل و مدیریت دانش را نیز برعهده دارد.

حسنی آهنگر از موضوع تروریسم، خدمات مستشاری متقابل، مبادله استاد و دانشجو و ارائه مدل تهدیدات و فرصت های جامعه اسلامی به عنوان محورهای تعامل مشترک میان مراکز آموزش عالی نظامی دو کشور ایران و عمان یاد کرد و اضافه کرد: دانشکده های مختلف دانشگاه به تفکیک مأموریت در این حوزه ها می توانند تعاملات مطلوبی را برقرار نمایند.

وی با معرفی دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: این دانشگاه با برخورداری از صد مرکز علمی تحقیقاتی، 2 آکادمی مرجع و 25 نشریه علمی پژوهشی و ترویجی تربیت صالحان را در دستور کار قرار داده و در کوشش است فرماندهان و مدیرانی را تربیت کند تا بتوانند در سطح تمدن اسلامی و ملی حافظ منافع مردم و امت اسلامی بوده و از مرزهای تمدن اسلامی محافظت نمایند.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) اضافه کرد: در دانشگاه جامع امام حسین (ع) مباحث دینی، اعتقادی و مبانی نظری انقلاب اسلامی، مبانی حرفه ای مورد احتیاج در فرماندهی و مدیریت و نیز مباحث تخصصی برای انجام رسالت و مأموریت مورد آموزش قرار می گیرد.

حسنی آهنگر در انتها سخنانش توضیح داد: فرمانده معظم کل قوا در بیانات شان از کشور عمان به عنوان کشور دوست و همسایه واقعی یاد نموده اند و این نگاه نشانگر آن است که پادشاه عمان توانسته است با تدبیر خوب ضمن ساخت داخلی مطلوب کشور عمان ،به لحاظ زیرساخت های مختلف و پیشینه تاریخی این کشور را در جامعه جهانی به عنوان کشوری مسلمان شناسانده و درگیر فتنه هایی که امروز شاهد آن هستیم نشود.

در این دیدار سرتیپ ستاد حمد بن راشد بن سعید البلوشی سرپرست هیئت بلند پایه نظامی عمان با بیان اینکه به طور قطع حضور در این دانشگاه دستاوردهای مطلوبی را برای ما به همراه خواهد داشت، از دانشگاه امام حسین (ع) به عنوان یک مرکز آموزشی با پیشینه ای قوی یاد کرد و گفت: در تمامی زمینه های ارتقای تعاملات و دانش نیروهای مسلح در دو کشور حاضر به همکاری با دانشگاه امام حسین (ع) هستیم.

سرپرست هیئت عالی رتبه عمان تأکید کرد: رویکرد ما به جمهوری اسلامی ایران رویکردی مثبت بعنوان کشوری دوست و همسایه است که با این نگاه آمادگی ارتقای تعاملات در سطوح مختلف را داریم .

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 511

به "دانشگاه امام حسین(ع) آماده تبادل استاد و دانشجو با عمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه امام حسین(ع) آماده تبادل استاد و دانشجو با عمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید