درخواست چین از کانادا برای جبران تبعیض علیه بومیان

به گزارش فیس راز، سخنگوی وزارت خارجه چین از اوتاوا خواست با بازبینی در رویکرد حقوق بشری خود، به اصلاح ریشه ای برخوردهای نابرابر با بومیان کانادا و جبران ظلم های اجرا شده علیه آنان بپردازد.

درخواست چین از کانادا برای جبران تبعیض علیه بومیان

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

از شینهوا، وانگ ون بین روز شنبه با اشاره به کشف بقایای 182 جسد دفن شده در محل پیشین یک مدرسه شبانه روزی بومیان در جنوب استان بریتیش کلمبیای کانادا گفت: این سومین بار از ماه مه تا کنون است که خبر کشف قبر یا بقایای جسد در محل مدرسه شبانه روزی پیشین بومیان کانادا منتشر می گردد.

وی این اخبار را بسیار تکان دهنده و دلخراش خواند و گفت: کانادا بر ظلم خود علیه بومیان سرپوش گذاشته و نمی خواهد مسوولیت آن را بر عهده بگیرد اما در سوی دیگر، انگشت انتقاد را به سوی دیگران می گیرد.

وانگ از کانادا خواست با بازبینی در رویکرد حقوق بشری خود و رسیدگی به موارد آزار و ظلم علیه بومیان، برخورد نابرابر با آنها را به طور ریشه ای اصلاح کند.

مقامات منطقه کووسس (Cowessess) کانادا روز پنجشنبه اعلام کردند که نزدیک به 751 گور بی نام و نشان دیگر در محل مدرسه مسکونی ماریوال (Marieval) در استان ساسکاچوان کشف نموده اند.

این در حالی است که تنها چند هفته از خبر کشف 215 گور بی نام و نشان در یک مدرسه سابق شبانه روزی در استان بریتیش کلمبیا می گذرد.

سیستم مدارس شبانه روزی که بین سالهای 1831 و 1996 فعالیت می کرد، حدود 150 هزار کودک بومی را از خانواده های خود جدا و به مدارس مسکونی مسیحی عمدتا کاتولیک آورد. این مدارس از سوی دولت فدرال اداره می شدند.

گزارش یک کمیسیون فدرال نشان می دهد که سیستم این مدارس شبانه روزی نسل کشی فرهنگی را برای مردم بومی کانادا وضع نموده بود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1804

به "درخواست چین از کانادا برای جبران تبعیض علیه بومیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست چین از کانادا برای جبران تبعیض علیه بومیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید