دور ریختن چندصدهزار پاسپورت به خاطر یک اشتباه کوچک اما بزرگ!

به گزارش فیس راز، دولت تایوان به علت چاپ اشتباهی تصویر فرودگاه ایالات متحده امریکا بر روی صفحات پاسپورت های کشور خود مجبور به جمع آوری و باطل کردن آنها شد.

دور ریختن چندصدهزار پاسپورت به خاطر یک اشتباه کوچک اما بزرگ!

طراحان سر به هوای تایوانی به طور تصادفی تصویر فرودگاه بین المللی واشینگتن امریکا را به جای فرودگاه بین المللی تائویوآن تایوان استفاده کردند و دولت تایوان بعد از چاپ چشم بسته آن بر روی حدود 200 هزار پاسپورت و عرضه آن به مردم متوجه این اشتباه شد و تصمیم به ابطال آنها گرفت.

وزارت امور خارجه تایوان تا کنون 285 پاسپورت را ابطال و تعویض نموده است و در حال ارائه فراخوان برای تعویض دیگر پاسپورت هاست.

این اشتباه به ظاهر کوچک را فردی در فیس بوک در بوق و کرنا کرد و متوجه شد که تصویر روی گذرنامه اش به جای این که فرودگاه بین المللی تایپی، مرکز تایوان، را داشته باشد فرودگاه بین المللی امریکا در واشنگتن را نشان می دهد.

اولین نفری که این گاف بزرگ را متوجه شد این تصویر را به تمسخر به عنوان پنجاه و یکمین استان امریکا معرفی کرد. وزارت امور خارجه تایوان در ابتدا بیان کرد که این تصویر صد در صد فرودگاهی در تایوان را نشان می دهد اما خود طراحان این تصویر در فضای مجازی به اشتباهشان اعتراف کردند. البته، شاید بتوان این اشتباه را عفو کرد زیرا طراحی این دو فرودگاه خیلی به هم شباهت دارند. طراحی ترمینال یک فرودگاه تائویوآن که در سال 1979 ساخته شده از طراحی فرودگاه ایرو سارینن دالاس امریکا که در سال 1962 ساخته شده الهام گرفته است.

وزارت امور خارجه تایوان بیان کرد پاسپورت هایی که تصویر روی آنها اشتباهی چاپ شده است باید جمع آوری شوند و پاسپورت هایی که طراحی تازه آنها از ماه ژانویه آماده خواهد شد چاپ و به مسافران اعطا گردد.

درخواست نمایندگانی که مدرکی در دست ندارند می توانند از پاسپورت الکترونیک استفاده نمایند.

منبع: فوت و فن / The Daily Telegraph
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2213

به "دور ریختن چندصدهزار پاسپورت به خاطر یک اشتباه کوچک اما بزرگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور ریختن چندصدهزار پاسپورت به خاطر یک اشتباه کوچک اما بزرگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید