فرودگاه ال پرات بارسلون را بیشتر بشناسید، تصاویر

به گزارش فیس راز، فرودگاه ال پرات بارسلون در فاصله اندکی از مرکز این شهر قرار داشته و با دو ترمینال اصلی، سالانه بیش از 30 میلیون مسافر را جا به جا می نماید. برای اطلاعات بیشتر درباره این فرودگاه و آشنایی با روش های دسترسی به آن این مقاله را دنبال کنید.

فرودگاه ال پرات بارسلون را بیشتر بشناسید، تصاویر

فرودگاه بارسلون که به فرودگاه اِل پرات (El Prat) هم شناخته می شود، در 12 کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده است و به سادگی با تاکسی، اتوبوس و قطار (و نه مترو) قابل دسترس است.

دو ترمینال این فرودگاه، سالانه به بیش از 30 میلیون مسافر خدمات رسانی نموده و برخلاف بسیاری از فرودگاه های شهرهای عظیم، عبور از قسمت امنیت، کنترل پاسپورت و گمرک در آن نسبتاً سریع و بی دردسر انجام می شود.

همان طور که از یک فرودگاه مدرن انتظار می رود، فرودگاه بارسلون هم دارای خودپرداز، صرافی، تعداد زیادی رستوران و مغازه برای وقت گذرانی است. در ترمینال T2 هم، دسترسی به وای فای وجود دارد که البته باید برای استفاده از آن اندکی هزینه پرداخت کنید.

فرودگاه بارسلون، فرودگاه اصلی کاتالونیا و بعد از آدولفو سوارز مادرید-باراخاس (Adolfo Suárez Madrid-Barajas)، دومین فرودگاه عظیم اسپانیا محسوب می شود. از نظر ترافیک مسافر در سال 2015، این فرودگاه دهمین فرودگاه اروپا نام گرفت و جایزه های مختلفی مانند برترین فرودگاه جنوبی اروپا، فرودگاه دنیای اسکای ترکس و غیره را در کارنامه دارد. فرودگاه ال پرات بارسلون را فرودگاه خاموش هم می نامند.

بعد از آن که اعلان های عمومیِ بلندگوها به طرز چشمگیری کاهش یافتند، موقعیتی برای آرامش مسافران، همراهانشان و حتی کارکنان فرودگاه فراهم شد. بیشتر پیغام هایی که حذف شدند در رابطه با آخرین تذکرات سوار شدن و اعلانات عمومی اتوماتیک بود؛ باقی اعلان ها بدون تغییر باقی ماندند.

اعلانات عمومی اکنون در محوطه نزدیک گیت پخش می شوند. برای جایگزینی این حذفیات، چندین مانیتور اطلاعات پرواز به محوطه رستوران اضافه شد تا مسافران از اطلاعات گیت و اندازه زمانی که دارند آگاه باشند. فرودگاه بارسلون بیشتر در زمینه پروازهای داخل اروپا فعالیت می نماید؛ اما به آمریکا، کانادا، کشورهای آمریکای جنوبی، خاورمیانه، آسیا و آفریقا هم پرواز دارد.

ترمینال 1 در سال 2009 با طراحی تازهی به وسیله ریکاردو بوفیل (Ricardo Bofill) آغاز به کار کرد. این ترمینال، پنجمین ترمینال عظیم دنیا بوده و بعضی از عظیم ترین هواپیماها را هم می تواند در خود جای دهد. در اینجا، هم پروازهای شنگن و هم پروازهای غیر شنگن اجرا شده و از امکانات آن می توان به 258 باجه چک-این، 60 جت وی یا همان تونل عبور و مرور مسافرات، 15 سیستم انتقال چمدان و 12000 جای پارک تازه اشاره نمود. گفته می شود سالانه بیش از 55 میلیون مسافر می توانند از این ترمینال جا به جا شوند.فرودگاه ال پرات بارسلون

ترمینال 2 از سه قسمت به هم متصل تشکیل شده که به ترمینال های 2A، 2B و 2C شناخته می شوند. ترمینال 2B قدیمی ترین بخش مجموعه است که هنوز هم فعالیت می نماید و به سال 1968 میلادی بازمی شود. ترمینال های بعدی برای توسعه گنجایش فرودگاه، قبل از آغاز المپیک تابستانی 1992 میلادی ساخته شدند. این ترمینال بیشتر مخصوص پروازهای مالی است؛ ولی چند ایرلاین غیر مالی هم در آن فعالیت می نمایند.

دسترسی بین مرکز شهر و فرودگاه بارسلون

یکی از برترین راه های رسیدن به هتل یا آپارتمان از فرودگاه بارسلون، استفاده از تاکسی های فرودگاه است. این راننده های حرفه ای چه در باران و چه در روزهای آفتابی، یا حتی با وجود 5 ساعت تأخیر در پرواز، منتظر رسیدن شما شده و حتی ساعت نشستن پرواز را دائماً چک می نمایند تا مطمئن شوند شما در فرودگاه منتظر نمی مانید. می توانید از قبل تاکسی خود را رزرو کنید و نیازی به پیش پرداخت وجود ندارد. تنها باید در روز تعیین با راننده ، ساعت رسیدنتان را هماهنگ کنید. البته شرکت های بسیاری از این دست در فرودگاه وجود دارند که می توانید از هر کدام از آن ها یاری بگیرید.

سرویس اتوبوس های سریع السیر که آیروباس (Aerobus) هم نامیده می شود، از میدان کاتالونیا تا فرودگاه بارسلون و برعکس در زمان هایی تعیین بین 5 تا 20 دقیقه یک بار حرکت می نماید. این گزینه نسبت به تاکسی مقرون به صرفه تر خواهد شد؛ به ویژه اگر تنها سفر می کنید. این اتوبوس ها هر روز از 5:30 صبح تا 1 بامداد فعالیت دارند. آیروباس شماره یک، شما را به ترمینال 1 و آیروباس دو، شما را به ترمینال 2 می برد.

بلیت ها حدود 6 یورو قیمت دارند و بد نیست برای جلوگیری از ماندن در یک صف طولانی، از قبل آن را تهیه کنید.اگرچه هیچ ایستگاه مترویی برای دسترسی به فرودگاه وجود ندارد؛ اما می توانید از مرکز شهر، از ایستگاه قطار آئروپوئرتو (Aeropuerto) با نهایت 5 دقیقه پیاده روی، به ترمینال 2 برسید. رفت و آمد این قطارها به پای نظم اتوبوس های سریع السیر نمی رسد و معمولاً 30 دقیقه یک بار به سکو می رسند. اغلب می توانید همین سفر را بالعکس انجام داده و از مرکز شهر به فرودگاه برسید.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1850

به "فرودگاه ال پرات بارسلون را بیشتر بشناسید، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه ال پرات بارسلون را بیشتر بشناسید، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید