آنچه قبل از سفر به تایلند باید بدانید

به گزارش فیس راز، اطلاعات ضروری برای سفر به تایلند

هر کشوری برای خودش قوانین خاصی دارد که اگرمی خواهید سفری بدون مشکل به آن کشور داشته باشید باید تا حدودی قوانین و شرایط آن کشور را بدانید. می خواهیم در این پست کمی درباره شرایط کلی سفر به تایلند حرف بزنیم تا قبل از اینکه چمدان خود را برای رفتن به این کشور آسیای شرقی ببندید کمی بیشتر درباره آن بدانید، خبرنگاران را همراهی کنید.

آنچه قبل از سفر به تایلند باید بدانید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

ویزا و دیگر شرایط ورود

فقط در صورتی می توانید وارد کشور تایلند شوید که در هنگام ورود، پاسپورت شما برای مدت حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. شهروندان آمریکا، کانادا و انگلیس اگر قصد اقامتی کمتر از 30 روز را داشته باشند برای ورود به این کشور نیازی به ویزا ندارند. به هر فرودگاه بین المللی تایلند که وارد شوید باید 500 بات اقتصادیات پرداخت کنید، مسافران پروازهای داخلی باید 40 بات بدهند. قاچاق مواد مخدر، مجازات اعدام در پی دارد، تحت هیچ شرایطی نباید موادمخدر وارد این کشور کنید.

سلامت

باید گواهی سلامت و یا کارت واکسیناسیون خود در برابر بیماری هایی مثل آبله، وبا، تب زرد (در صورتی که از کشورهای آلوده به این بیماری باشید) خود را نشان دهید .

ایمنی

این کشور گردشگران خیلی زیادی دارد و محلی بسیار امن برای بازدید نمایندگان خارجی می باشد چون پلیس ها به شدت مراقب ایمنی گردشگران هستند. خشونت علیه گردشگران خیلی به ندرت اتفاق می افتد اما باید مراقب جیب بران باشید و حواستان به خرید اجناس فیک هم باشد. از پاسپورت و کارت های اعتباری خود محافظت کنید و جواهران و پول نقد زیاد همراه خود نداشته باشید.

مسایل اقتصادی

واحد پول تایلند بات (بات) است که به 100 ساتانگ تقسیم می گردد. اسکناس های 10 باتی، 20 باتی، 50 باتی و 1000 باتی موجود است شما می توانید تبدیل ارز خود را در فرودگاه، هتل، بانک ها و یا صرافان معتبر انجام دهید. در بیشتر شهرها و مناطق توریستی می توانید عابربانک پیدا کنید و محدودیت برداشت پول بین 20 هزار تا 100 هزار بات است. در تایند رویه استانداردی برای انعام دادن وجود ندارد پس تا وقتی از شما درخواست نشده نیازی نیست که انعامی بدهید. همه هتل ها و رستوران های بزرگ 10 % حق سرویس می گیرند. رانندگان تاکسی انعام قبول نمی نمایند اما اگر به اندازه 5 یا 10 بات کرایه تاکسی شما را رند کردند شکایتی نکنید.

آب و هوا

تایلند یک کشور استوایی با آب و هوای گرم و مرطوب است. بین مارس تا می (اسفند تا اردیبهشت) کشور در گرم ترین روزهای خودش است و دمای متوسط آن حدود 34 درجه سانتی گراد می باشد. از نوامبر تا فوریه (آذر تا بهمن) بادهای موسمی شمال شرقی به سرعت دما را پایین می آورند، در این زمان در بانکوک دمای هوا چیزی بین 18 تا 32 درجه سانتی گراد است و در بخش های شاقتصادی کشور حتی دما از این هم پایین ترمی آید. هوا از فوریه تا مارس (بهمن و اسفند) در بهترین حالت خود واقع شده است، ملایم است و سواحل هم بسیار آب و هوایی مطبوع دارند.

کی به تایلند برویم؟

به دلیل خنکای بادهای موسمی شمال شرقی و بادهای خشک، بین نوامبر تا فوریه (آذر تا بهمن) می توانید بهترین تجربه را از سفر به تایلند داشته باشید. در این ماه ها شب ها خنک است حتی دمای ارتفاعات به زیر صفر می رود. از مارس تا ژوئن (اسفند تا خرداد) تایلند تابستانی گرم و خشک را می گذراند و دمای هوا به بیش از 40 درجه سانتی گراد می رسد به طوری که مردم محلی هم از گرمای زیاد شکایت می نمایند.

منبع: goseasia.about.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 412

به "آنچه قبل از سفر به تایلند باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه قبل از سفر به تایلند باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید