دونده چینی رکورد 50 کیلومتر پیاده روی سرعت را شکست

به گزارش فیس راز، تهران- خبرنگاران- لیو هونگ دونده چینی با ثبت رکوردی جدید در رقابت های 50 کیلومتر پیاده روی سرعت، به نخستین زنی تبدیل شد که این مسافت را در کمتر از 4 ساعت طی نموده است.

دونده چینی رکورد 50 کیلومتر پیاده روی سرعت را شکست

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه روز شنبه نوشت: بر اساس اعلام فدراسیون جهانی ورزش های دو و میدانی، هونگ که مدال طلای المپیک را نیز در اختیار دارد، در جریان رقابت های گرند پریکس چین که در شهر هوانگشان برگزار گردید، مسافت مذکور را در 3 ساعت و 59 دقیقه و 15 ثانیه پیمود.

او با ثبت این زمان، رکورد پیشین این رشته را که پیشتر در اختیار لیانگ روئی قرار داشت، 5 دقیقه بهبود بخشید.

قهرمان 2 دوره رقابت های جهانی رکورد پیاده روی سرعت 20 کیلومتر زنان را که در سال 2015 در لاکرونیا اسپانیا برگزار گردید، با یک ساعت و 24 دقیقه و 38 ثانیه در اختیار دارد.

این در حالی است که لیو در جریان رقابتی نفس گیر در المپیک 2016 ریودوژانیرو، با اختلاف نزدیک به 2 ثانیه ماریا گونزالز مکزیکی را مغلوب و عنوان قهرمانی پیاده روی سرعت 20 کیلومتر زنان را از آن خود کرد.

گفتنی است در رقابت های هوانگشان چین، دوندگان چینی گوی سبقت را از سایر شرکت کنندگان ربودند و لی مائوکوئو با بهبود رکورد شخصی خود به اندازه 11 دقیقه عنوان دوم را به خود اختصاص داد و ما فی ئینگ نیز با 4 ساعت و 7 دقیقه و 30 ثانیه رتبه سوم را از آن خود کرد.

با تور چین سفر کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 146

به "دونده چینی رکورد 50 کیلومتر پیاده روی سرعت را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دونده چینی رکورد 50 کیلومتر پیاده روی سرعت را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید