راز لباس های ایوانکا ، چرا دختر ترامپ فقط سفید می پوشد؟

به گزارش فیس راز، اگر ماسک بهداشتی آشکارترین نماد زیستن در زمانه کروناست، لباس های سفید ایوانکا ترامپ در دو ماه اخیر نشان می دهد او دست کم بهتر از پدرش اهمیت تصویر را درک می نماید و آن را نشانه پاک و قابل اعتماد بودن می داند.

راز لباس های ایوانکا ، چرا دختر ترامپ فقط سفید می پوشد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، ماجرا از حدود دو ماه پیش آغاز شد که دوربین ها دختر رئیس جمهوری آمریکا را با یک کیف سفید 1500 دلاری مکس مارا شکار کردند. اندکی بعد ایوانکا با یک پیراهن سفید در حال یاری کردن به مردم و رساندن بسته های غذایی به مردم محروم دیده شد. سپس خانم ترامپ و مشاور ارشد رئیس جمهوری ایالات متحده با لباسی سفید و یک قوطی کنسرو لوبیا محصول شرکت گویا عکس انداخت.

اگر کسی گمان می نماید ایوانکا در تمام این رویدادها و مناسبت ها به شکل اتفاقی لباس سفید پوشیده، باید گفت که او از ابتدای ماه ژوئن در همه برنامه های عمومی خود جز با لباس سفید حاضر نشده است؛ درست از زمانی که شرایط قرنطینه کرونا اندکی بهبود یافت و خانواده ترامپ با خیال آسوده به مسئولیت های سیاسی خود بازگشتند. لباس سفید نشانه امتیازی است که مردم می توانند با آن شبیه ایوانکا از نردبان قدرت بالا بروند؛ بدون شایستگی، بدون آلوده شدن یا حتی دریافت ویروس.

برای نمونه نگاه کنید به لباسی که او برای حضور در یک ملاقات تبلیغاتی برنامه ریزی شده از سوی کاخ سفید پوشید؛ برنامه ای با هدف ترغیب بیکاران یا کسانی که از کار خود رضایت ندارند برای یافتن یک راه چاره تازه. وقتی هم که این پویش با واکنش های منفی گسترده روبرو شد، او سراغ یک دست لباس سراسر سفید برند امیلیا ویکستید رفت که با یک کیف دستی شنل هماهنگ شده بود و البته یک ماسک سفید هم زد.

در عکس هایی هم که از ایوانکا در دو سفر داخلی با هواپیمای رئیس جمهوری آمریکا منتشر شد، او همچنان لباس سفید به تن داشت. نکته جالب در این میان، پیغام هایی است که ایوانکا با هر لباس به مخاطبان خود و مردم آمریکا می رساند. وقتی هنگام غذا دادن به محرومان لباس آزاد می پوشد، این یعنی من با شما هستم و وقتی برای تبلیغ مواد غذایی گویا لباس تنگ و چسبان دارد، یعنی من با شما نیستم و آنقدر قدرت دارم که می توانم از داخل کاخ سفید کار تبلیغاتی انجام بدهم.

اگر کمی به عقب برگردیم، می توانیم درباره آن برنامه عکس انداختن رئیس جمهوری آمریکا با کتاب مقدس را هم مرور کنیم. ایوانکا ترامپ آن روز یک کیف سفید عظیم همراه خود داشت و آرام و مطمئن از راهی می گذشت که پیش تر نیروهای امنیتی آن را پاکسازی نموده بودند. آیا او در آن کیف کتاب مقدس را به پدرش رساند تا جلوی دوربین ها سردست بگیرد یا اصلا کیف سفید را از قبل همراه خودش داشت و همه چیز کاملا اتفاقی بود؟

این همان کیف سفید عظیم است که گفته می گردد ایوانکا کتاب مقدس را در آن به پدرش رساند

آیا ایوانکا می دانست کت قرمزرنگ که نانسی پلوسی در ملاقات دو سال پیش در کاخ سفید به تن داشت از برند مکس مارا بود؟ آن کت پس از آن ملاقات چنان محبوب شد که مدیران مکس مارا تصمیم دریافتد پس از حدود 10 فصل کت را دوباره روانه بازار نمایند. شاید هم ایوانکا می خواست با دست دریافت کیف سفید مکس مارا صرفا توجه همه را از گلوله های پلاستیکی پرت کند راه او و پدرش را به سوی کلیسای نزدیک کاخ سفید هموار نموده بودند؟

اساسا استفاده از لباس های سفید در دوران ریاست جمهوری ترامپ در هر دو جناح دموکرات و جمهوریخواه افزایش یافته است. همه مردم لباس سفید هیلاری کیلنتن را به یاد دارند که زمانی قرار بود رئیس جمهوری آمریکا گردد و نانسی پلوسی هم در یکی از انبوه جلسه های موعظه اش برای ترامپ لباس سفید به تن داشت. رنگ سفید معمولا یک نشانه آشکار و قوی دیپلماتیک هم در خود دارد؛ به ویژه اگر شما زن باشید.

در سخنرانی شرایط آمریکا در سال 2019 نمایندگان زن کنگره برای نشان دادن همبستگی خود و مخالفت با سیاست ها و رفتارهای ترامپ لباس سفید پوشیده بودند. در شرایط شیوع کرونا اما برای لباس سفید می توان یک کارکرد و معنای دیگر هم تراشید. ایوانکا ترامپ سفید می پوشد برای اینکه بگوید من پاکم. در زمانه ای که همه بر اشتباه بودن سیاست های ترامپ در مهار کرونا اذعان دارند، ایوانکا با استفاده هوشمندانه از یک قدرت نرم راه خود را از دولت و پدرش جدا نموده است.

در زمانه ای که تصویر بلندتر از واژه سخن می گوید، ایوانکا ترامپ برای نشان دادن خود کمتر از سیاست هایش سخن به زبان می آورد و بیشتر از ابزارهای سیاستمدارانه بهره می برد. از این رو، بعضی او را ایوانکای میهن پرست، ایوانکای جسور و ایوانکای نمادین می شناسند. این یعنی ایوانکا دست کم بهتر از پدرش راه بهره بردن از نمادها را می داند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1235

به "راز لباس های ایوانکا ، چرا دختر ترامپ فقط سفید می پوشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز لباس های ایوانکا ، چرا دختر ترامپ فقط سفید می پوشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید