رعایت رژیم غذایی و ورزش منظم در سفر

به گزارش فیس راز، اگر از جمله افرادی باشید که به حفظ سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت می دهند، حتما رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم را در برنامه زندگی خود دارید. رعایت این موارد در هر زمانی، حتی وقتی که مشغله زیادی دارید یا به سفر می روید نیز الزامی است. اغلب افراد فکر می کنند در سفر فرصت و امکانات کافی برای ورزش کردن را ندارند یا این که رعایت رژیم غذایی روزانه خود را در طول سفر ناممکن می دانند. اما این طور نیست! شما با یک برنامه ریزی درست و کمی مدیریت می توانید در سفر نیز تمرینات ورزشی خود را انجام داده و رژیم غذایی تان را نیز رعایت نمایید. با خبرنگاران همراه باشید تا با راهکارهایی در این زمینه آشنا شوید.

رعایت رژیم غذایی و ورزش منظم در سفر

رعایت رژیم غذایی مناسب

هتل شما برنامه غذایی خاص خود را دارد که ممکن است برای شما مناسب نباشد. لازم نیست هرچه رستوران هتل پیشنهاد می دهد را بخورید. گول ظاهر غذاهای خوش آب و رنگ هتل و بوی وسوسه انگیز آن ها را نخورید. شما باید برنامه خود را متناسب با رژیم غذایی تان تنظیم نمایید و غذاهایی را بخورید که برای سلامتی شما مسئله ای ایجاد نکند. به یاد داشته باشید که میوه مهم ترین ماده غذایی است که باید در برنامه روزانه خود بگنجانید.

استفاده مناسب از امکانات

اگر برای اقامت خود هتل را انتخاب کرده باشید، برای ورزش کردن و انجام تمرینات مسئله ای نخواهید داشت. زیرا امروزه اغلب هتل ها دارای سالن های ورزشی مجهز و امکانات فوق العاده ای برای مسافران خود هستند. اما اگر هتل شما دارای چنین تجهیزاتی نبود، می توانید از وسایل ساده ای که در اتاق خود دارید برای انجام تمرینات ورزشی استفاده نمایید. قطعا انجام دادن حرکات ساده بهتر از ورزش نکردن است.

استفاده درست از زمان

می توانید ورزش خود را در زمان هایی انجام دهید که برای آن برنامه ریزی خاصی ندارید. به عنوان مثال زمانی که با تلفن صحبت می کنید می توانید از فرضت خود استفاده کرده و بر روی تردمیل راه بروید. یا فرض کنید قرار است برای بازدید از مکانی بروید. می توانید به جای استفاده از وسیله نقلیه کمی پیاده روی کنید. با این کار هم به مکان مورد نظر خود رسیده اید و هم مقداری ورزش کرده اید. دقایق زیادی از این زمان ها در طول روز وجود دارد که می توانید با کمی مدیریت به خوبی از آن ها استفاده نمایید.

برنامه ریزی روزانه

قبل از این که به سفر بروید یک برنامه دقیق آماده کرده و در آن علاوه بر زمان حرکت، تفریحات، بازدید از مکان های دیدنی، غذا، خواب و استراحت و موارد دیگر، زمانی را نیز برای انجام حرکات ورزشی و تمرین های روزانه خود مشخص کنید. شاید انجام این کار به صورت منظم کمی سخت باشد، اما غیر ممکن نیست.

ورزش و سفر کاری

ورزش و حفظ سلامتی مهم ترین نکته ای است که باید در طول زندگی خود به آن توجه باشید. پس حتی اگر به سفر کاری می روید، ورزش را از قلم نیاندازید. شاید در این نوع سفر فرصت کافی برای استفاده از سالن ورزشی هتل یا انجام حرکات بدنی در اتاق خود را نداشته باشید. اما می توانید زمانی را به پیاده روی شبانه اختصاص دهید یا حتی صبح زود از خواب بیدار شوید و در هوای آزاد کمی بدویید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 612

به "رعایت رژیم غذایی و ورزش منظم در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت رژیم غذایی و ورزش منظم در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید