زمین دستغیب دار و ندار فوتبال پایه شیراز است!

به گزارش فیس راز، خبرنگاران/فارس مسئول کمیته مسابقات هیئت فوتبال شیراز، کمبود زمین را بزرگترین معضل فوتبال این شهر دانست و در مورد لزوم چاره اندیشی برای آن هشدار داد.

زمین دستغیب دار و ندار فوتبال پایه شیراز است!

رحمان موسایی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره چند و چون برگزاری رقابت های فوتبال پایه در شیراز توضیحاتی ارائه داد.

او گفت: مسابقات سال جاری با حضور آقای حسینی در راس هیئت، شکل دیگری پیدا کرد. مسابقاتی که به خاطر کرونا تعطیل شده بود، با حمایت رئیس هیئت و کوشش های ایشان دوباره شروع شد. از خردادماه مسابقات نونهالان شروع شد و بعد هم یکی یکی سایر رده ها را برگزار کردیم و حالا در هفته های سرانجامی قرار داریم.

وی اضافه نمود: ما در طول سال حدود هزار مسابقه در رده های مختلف برگزار می کنیم که تقریبا تمام بازی ها روی زمین چمن مصنوعی شهید دستغیب شیراز برگزار می گردد. مسابقات لیگ برتر رده سنی جوانان به صورت رفت و برگشت برگزار می گردد. یعنی میزبان و میهمان دارد و تیمی که میزبان است باید هزینه های مربوط به مسابقه را متقبل گردد. در مسابقات نوجوانان لیگ برتر نیز هر هفته یک تیم میزبان است و باید هزینه ها را پرداخت کند. مسابقات لیگ یک جوانان را خود هیئت برگزار می نماید و میزبان ندارد. اما در رده نونهالان هم هر هفته یک تیم میزبان است و طبیعتا باید هزینه های مربوط به زمین، عوامل برگزاری، خورد و خوراک داوران و دستمزد پزشکیار را باید پرداخت کند.

موسایی در مورد کیفیت مسابقات گفت: مسابقات در سطح بالایی برگزار می گردد و مخصوصا مسابقات رده سنی جوانان کیفیت بالایی دارد که همیشه در سرانجام مسابقات، نفراتی جذب تیم های کشوری می شوند. در لیگ نونهالان ما هم 9 تیم حضور دارند که 5 تیم آن همزمان در لیگ برتر کشور هم حضور دارند.

رحمان موسایی در ادامه به معضل بزرگ فوتبال شیراز اشاره نمود و گفت: تیم های پایه ما از کمبود زمین ضربه می خورد. یعنی اگر این زمین دستغیب را از ما بگیرند، کلا باید فوتبال شیراز و فارس را تعطیل کنیم. ما الان زمین بعثت را داریم که اداره ورزش به دلایلی که نمی دانیم، درب آن را بسته است.

او افزود: اگر این زمین در اختیار هیئت قرار بگیرد، خیلی از مسائل ما حل می گردد. یا زمین قلعه شاهزاده بیگم که آقای حسینی پیگیری های زیادی را داشته و تا 70 درصد هم کار آماده سازی پیش رفته و اگر تکمیل گردد و در اختیار هیئت قرار بگیرد، قطع به یقین فوتبال شیراز یک تکانی می خورد.

موسایی اضافه نمود: متاسفانه زمین چمن 22 بهمن هم از فوتبال گرفته شد و به راگبی اختصاص یافت که آن هم می توانست یاری حال فوتبال شیراز باشد. ما تیم های بسیار زیادی داریم اما از زیرساخت کافی برخوردار نیستیم.

این مربی باتجربه فوتبال پایه، در مورد داوران حاضر در مسابقات گفت: ما داوران با کیفیت زیادی داریم. داوری داریم که در لیگ یک بزرگسالان کشور سوت می زند و درلیگ برتر جوانان شراز نیز حضور دارد. به طور کلی وضعیتمان در داوری خوب است اما آنها احتیاج به حمایت دارند تا بتوانند این فرایند خوب را حفظ نمایند.

موسایی بعلاوه اضافه نمود: فکر می کنم اهالی فوتبال شیراز باید قدردان کوشش های شبانه روزی آقای حسینی باشند که از زمان ورود به هیئت، تحولات خوبی ایجاد نموده و اگر حمایت گردد می تواند کارهای بزرگی برای فوتبال شیراز، به خصوص در رده پایه انجام دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2062

به "زمین دستغیب دار و ندار فوتبال پایه شیراز است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین دستغیب دار و ندار فوتبال پایه شیراز است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید