زنان جذب چه ویژگی هایی در مردان می شوند؟

به گزارش فیس راز، پژوهش جدیدی که به وسیله گروهی از محققان اروپایی اجرا شده، نشان می دهد که امروزه شخصیت نقشی اساسی در انتخاب شریک زندگی دارد. دهه ها پیش، بسیاری از زوج ها به طور سنتی به این درک رسیده بودند که مردان باستی نقش تأمین کننده مالی و زنان نقش مسئولیت های خانه و خانواده را بر عهده بگیرند. اما در سال های اخیر، رویکردی متعادل تر به روابط زناشویی رایج شده است.

زنان جذب چه ویژگی هایی در مردان می شوند؟

نتایج تحقیق: مهربانی مهم ترین ویژگی برای انتخاب شریک

این تحقیق که در مجله روان شناسی تکاملی (Evolutionary Psychology) منتشر شده و شامل آنالیز 148 زوج دگرجنس گرا بود، نشان داد که ویژگی هایی مانند مهربانی، کنترل خشم و هوش تأثیر زیادی بر جذب اولیه و رضایت از رابطه داشتند. در میان این ویژگی ها، مهربانی به عنوان مهم ترین عامل برای انتخاب شریک مطرح شد. نویسندگان تحقیق شرح دادند: افراد در انتخاب شریک زندگی معیارهای مختلفی دارند، اما هم مردان و هم زنان بیشترین ارزش را برای همدلی در شریک خود قائل هستند. به طور ویژه، آنها ترجیح می دهند با افرادی که مهربان و فهمیده هستند، ارتباط برقرار نمایند.

مهربانی و هوش: پیوندی قوی در روابط

این پژوهش نشان داد که زنان دلیل پیچیده تری برای ارزش گذاری مهربانی در مردان دارند. آنها هوش را در مردان بیشتر از آنچه مردان در زنان به آن توجه می نمایند، ارزشمند می دانند. بعلاوه زنان مردان مهربان را هوشمندتر تلقی می نمایند، در حالی که مردان عصبانی را کمتر باهوش می دانند و این موضوع به کاهش رضایت دوطرف از رابطه منجر می گردد.

پیش از انجام تحقیق، پژوهشگران پیش بینی نموده بودند که ممکن است، زنان میان انتخاب زوج مهربان و هوشمند در دوراهی و شک بمانند. آنها معتقد بودند که فرایند انتخاب شریک زندگی می تواند به عنوان نوعی انتخاب سخت بین انتخاب از میان یکی از دو ویژگی دو ویژگی مهم یعنی همدلی و توانایی (competence) باشد. با این حال، نتایج تحقیق نشان داد که این دو ویژگی می توانند در کنار یکدیگر قرار گیرند و به عنوان یک ساختار متعادل در ارزش گذاری شریک زندگی مطرح شوند.

تبلیغ متنی

ویزای مولتی آلمان
-
دلیل و عوارض مشکل پزشکی از چیست؟

چرا مهربانی و هوش دست به دست هم می دهند؟

با اینکه به تحقیقات بیشتری احتیاج است، پژوهشی در سال 2019 که در مجله Intelligence منتشر شد، نشان داد که بین رفتارهای همدلانه (prosocial) و توانایی های شناختی رابطه مثبتی وجود دارد. به عبارت دیگر، افرادی که به احساسات دیگران توجه دارند، به عنوان افرادی باهوش هم از شوی شریک احتمالی زندگی تلقی می گردد.

بنابراین، بر اساس این تحقیق نو، زنان مجبور نیستند بین مهربانی و هوش در شریک زندگی خود یکی را انتخاب نمایند. و بعلاوه این پیغام مهم برای مردان وجود دارد: تأکید بر مهربانی می تواند تأثیری مثبت تر و عمیق تر از نمایش اعتماد به نفس بیش از حد یا ظاهری خونسرد داشته باشد.

منبع

the healthyمنبع: یک پزشک
انتشار: 22 مهر 1403 بروزرسانی: 22 مهر 1403 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2433

به "زنان جذب چه ویژگی هایی در مردان می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان جذب چه ویژگی هایی در مردان می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید