سازمان ملل: فرایند صلح افغانستان در اولویت قرار گیرد

به گزارش فیس راز، نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در ملاقات با اعضای تیم مذاکره کننده طالبان تاکید نمود که فرایند صلح باید در اولویت قرار بگیرد.

سازمان ملل: فرایند صلح افغانستان در اولویت قرار گیرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دبورا لاینز نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در ملاقات با اعضای تیم مذاکره کننده طالبان در دوحه درباره حمایت سازمان ملل از فرایند صلح افغانستان گفت وگو کرد.

براساس بیانیه منتشر شده به وسیله دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، لاینز در این ملاقات به طالبان گفت: مذاکرات صلح باید واقعی و به اسم، تنها راه انتها دادن به جنگ و امید بخشیدن به مردم افغانستان در اولویت قرار گیرد.

این درحالی است که جنگ در افغانستان بطور بی سابقه ای افزایش یافته و مذاکرات بین الافغانی در قطر هم در بن بست واقع شده است.

محمد عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر دو هفته پیش با انتشار بیانیه ای اظهارداشت که هنوز هیچ پیشرفت ملموسی در فرایند مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان در دوحه حاصل نشده است.

وی گفته بود که اعلام خروج نظامیان آمریکایی و دیگر نظامیان خارجی از افغانستان محدودیت زمانی برای مذاکرات را افزایش داده است.

مذاکرات بین الافغانی در قطر شهریور ماه سال گذشته شروع شد اما این مذاکرات تا به امروز نتیجه قابل توجهی نداشت و ملاقاتهای دو طرف هم از چند ماه پیش عملاً متوقف شده است.

قرار بود که دور دوم مذاکرات دولت افغانستان و طالبان در 20 دی ماه شروع گردد با این حال، پس از ملاقاتهای محدودی متوقف شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1808

به "سازمان ملل: فرایند صلح افغانستان در اولویت قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: فرایند صلح افغانستان در اولویت قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید