واکنش ترکیه به طرح حمایت فرانسه از کردهای سوریه

به گزارش فیس راز، ایرنا نوشت: معاون رئیس جمهوری ترکیه آدینه شب در واکنش به تصویب طرحی در مجلس فرانسه در حمایت از کردهای سوری که آنکارا آنان را تروریست می خواند، گفت: ما به تهدید کسانی که در مجلس هایشان برای خدشه دار کردن تاریخ ترکیه و علیه موضع آنکارا در برابر تروریسم کوشش می نمایند، توجهی نداریم و به راه خود ادامه می دهیم.

واکنش ترکیه به طرح حمایت فرانسه از کردهای سوریه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

فؤاد أوکتای در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: برهه کنونی نفاق بسیاری از کشورها در مورد مسأله تروریسم را بر ملا کرد.

وی نوشت: نفاق در مورد تروریسم، شبیه محاصره ظالمانه و تحریم هایی است که کشورهای چهارگانه عربی علیه قطر اعمال کردند.

اشاره اوکتای به تحریم های عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) است که در آن قطر به اتهام حمایت از تروریسم تحریم شد و این چهار کشور تمامی راه های زمینی، هوایی و دریایی را به روی دوحه بستند.

پس از تحریم کشورهای چهارگانه علیه دوحه روابط ترکیه و قطر با امضای توافق های نظامی و مالی بسیار مستحکم تر و نزدیک تر شده است.

سخنان اوکتای در واکنش به تصویب طرح حمایت فرانسه از یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) در مجلس فرانسه صورت می گیرد.

مجلس فرانسه طرحی را تصویب کرد که با هرگونه تحرک نظامی ترکیه علیه یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) مخالفت می نماید.

فرانسه پس از شروع عملیات نظامی ترکیه (17 مهرماه) در شمال شرق سوریه، صادرات تسلیحات به ترکیه را به حال تعلیق در آورد.

مجلس نمایندگان آمریکا نیز سه شنبه شب در قطعنامه ای نسل کشی ارامنه در میان سال های 1915 و 1917 توسط دولت عثمانی را به رسمیت شناخت و در قطعنامه دیگری، خواهان تحریم ترکیه به خاطر عملیات در شمال شرق سوریه شد.

همچنین براساس طرح تحریم مجلس نمایندگان آمریکا، مسؤولان ترکیه ای که در حمله این کشور به شمال شرق سوریه نقش داشته اند، از جمله خلوصی آکار وزیر دفاع این کشور مشمول تحریم می شوند.

براساس این طرح، فروش سلاح و مهمات به آنکارا ممنوع، دسترسی مقامات ارشد ترکیه به دارایی های خود در ایالات متحده دشوارتر و سفر مقامات ترکیه به آمریکا نیز با محدودیت روبه رو خواهد شد.

تحریم ترکیه از سوی مجلس نمایندگان آمریکا درحالی اعلام می گردد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور اول آبان اعلام نمود به وزارت خزانه داری این کشور دستور داده است، تمامی تحریم های وضع شده علیه ترکیه را که 15 اکتبر (23 مهر) به دلیل حمله این کشور به کردها در شمال شرقی سوریه صورت گرفت، لغو کند.

لغو تحریم های دولت آمریکا پس از آن صورت می گیرد که واشنگتن و آنکارا 25 مهرماه برای برقراری آتش بس موقت در شمال شرق سوریه به توافق رسیده بودند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 623

به "واکنش ترکیه به طرح حمایت فرانسه از کردهای سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترکیه به طرح حمایت فرانسه از کردهای سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید