سطح اشغال هتل های قم 75 درصد است

به گزارش فیس راز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه سطح اشغال هتل های استان 75 درصد است، گفت: در سه سال آینده 7 هزار تخت در استان احداث می گردد.

سطح اشغال هتل های قم 75 درصد است

به گزارش خبرنگاران از قم، عیسی رضایی عصر امروز در سومین جلسه کانون کارآفرینان برتر استان که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار گردید، با اشاره به اینکه در کشور سومین استان از نظر ورود مسافر برخوردار هستیم اما از نظر زیرساخت ها بسیار ضعیف هستیم گفت: در حال حاضر 10 هزار تخت اقامتی در قالب 110 هتل و مهمان خانه و 180 خانه مسافر در استان فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه در حال حاضر 30 هتل در دست ساخت است که 5 مورد هتل 5 ستاره هستند اضافه نمود: طی سه سال آینده 7 هزار تخت در استان احداث می گردد که سالانه می توانیم جوابگوی 7 میلیون نفر در قم باشیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های تردد شمار 150 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان را ثبت نموده اند توضیح داد: سیستم ترافیکی قم به گونه ای طراحی شده که مسافران و زائران از راستا رودخانه وارد و از همان راستا از قم خارج می شوند.

رضایی با بیان اینکه راهنمایی مسافران باید در سطح شهر باشد ادامه داد: سطح اشغال هتل ها در استان بیش از 75 درصد است در حالی که در سایر استان ها کمتر از 60 درصد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه دو موزه در استان قم داریم گفت: استقبال زائران و مسافران از موزه ها بسیار کمرنگ است شهروندان قمی نیز نسبت به ظرفیت های گردشگری استان اطلاعات کمی دارند که دلیل عمده آن هم به خاطر پر رنگ بودن جلوه های زیارتی استان است.

وی از راه اندازی 8 کیوسک راهنمای زائر در سطح شهر قم اطلاع داد و گفت: ساخت وساز در جاده های استان محدودشده است در حالی که جاده های استان ظرفیت خوبی دارند، اگر از همین ظرفیت استفاده گردد بر اساس تجربه هیچ سرمایه گذاری در این زمینه با مشکل اقتصادی روبرو نمی گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 910

به "سطح اشغال هتل های قم 75 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح اشغال هتل های قم 75 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید