فیسبوک سمی بودن اینستاگرام برای نوجوانان را نمی پذیرد

به گزارش فیس راز، حدود دو هفته قبل روزنامه وال استریت ژورنال بر اساس اطلاعات داخلی فیسبوک گزارشی منتشر کرد که در آن بیان شد که اینستاگرام آسیب های روحی حدود یک سوم از دختران نوجوان را افزایش می دهد. به نظر می رسد این گزارش بر مبنای پژوهشی داخلی نوشته شده که به وسیله رییس بخش پژوهش های فیسبوک انجام شده است. با این حال این مقام ارشد فیسبوک مدعی شده که توصیف وال استریت ژورنال از این اطلاعات درست نیست.

فیسبوک سمی بودن اینستاگرام برای نوجوانان را نمی پذیرد

روزنامه وال استریت ژورنال طی ماه های گذشته بر مبنای پژوهش های داخلی فیسبوک گزارش های مختلفی درباره این شبکه اجتماعی و زیرمجموعه های آن منتشر نموده است. در این گزارش تازه به طور تعیین به تأثیرات اینستاگرام بر آسیب های روحی نوجوانان، به خصوص دختران نوجوان، پرداخته شده است. این روزنامه مدعی شده که فیسبوک به خوبی از تأثیرات منفی محصولاتش بر نوجوانان آگاهی دارد ولی این موضوع در اولویت های این شرکت قرار ندارد.

فیسبوک محتوای ذکر شده در این گزارش را رد کرد ولی قرار است رییس جهانی امنیت فیسبوک روز پنجشنبه در برابر یکی از کمیته های مجلس سنا حاضر گردد تا به ادعاهای مطرح شده در این گزارش و برنامه های اینستاگرام برای راه اندازی پلتفرم مختص بچه ها پاسخ دهد.

رییس بخش پژوهش های فیسبوک بسیاری از موضوعات مطرح شده در گزارش وال استریت ژورنال از جمله معتاد شدن نوجوانان به اینستاگرام را رد نموده و در عوض تمام تمرکز خود را بر اهمیت پایین این پژوهش معطوف نموده است. او می گوید این پژوهش فقط 40 نفر شرکت نماینده داشته که برای پلتفرمی که بیش از 1 میلیارد نفر از آن استفاده می نمایند، چنین تعداد نفراتی برای نظرسنجی و پژوهش بسیار پایین است.

متأسفانه نه فیسبوک، نه اینستاگرام و نه رییس بخش پژوهش های فیسبوک هیچگونه داده ای که حرف های آن ها را ثابت کند، منتشر ننموده اند. بدون انتشار داده های موثق، رد کردن گزارش وال استریت ژورنال و پذیرفتن حرف های مدیر ارشد فیسبوک کار بسیار دشواری است. ضمناً باید خاطرنشان کنیم این اولین باری نیست که به تأثیرات منفی و مخرب اینستاگرام بر سلامت روحی نوجوانان پرداخته می گردد که به نظر می رسد این موضوع همچنان در اولویت های فیسبوک قرار ندارد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1911

به "فیسبوک سمی بودن اینستاگرام برای نوجوانان را نمی پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک سمی بودن اینستاگرام برای نوجوانان را نمی پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید