لزوم هدفمند کردن استفاده از تلفن همراه در ایام امتحانات

به گزارش فیس راز، خبرنگاران/خوزستان یک مشاور تحصیلی با اشاره به اهمیت هدفمندکردن استفاده از تلفن همراه توسط دانش آموزان، گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان از شبکه شاد استفاده می نمایند بنابراین احتیاج است که ساعاتی در روز را به استفاده از گوشی یا تبلت برای خواندن جزوه ها و دیدن کلیپ های آموزشی اختصاص دهند اما در نهایت استفاده از گوشی باید هدفمند باشد.

لزوم هدفمند کردن استفاده از تلفن همراه در ایام امتحانات

مجتبی احمدی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امتحانات، در نشان دادن میزان موفقیت افراد یک نقطه عطف است و تا حدودی می تواند میزان کوشش فرد را نشان دهد. هر چند که امتحان نمی تواند تمام یادگیری های فرد را در بر گیرد. پس با توجه به اینکه حدود یک هفته به شروع امتحانات ترم اول دانش آموزان باقی مانده بهتر است که آرامش خود را حفظ و استرس را از خود دور نمایند و عوامل حواس پرتی موبایل، تلویزیون و تبلت را مدیریت نمایند و چرخیدن در فضای مجازی را کاهش دهند.

وی در مورد اهمیت هدفمند کردن استفاده از تلفن همراه، اضافه نمود: برای هدفمندکردن مطالعه بهتر است دانش آموز برای همه ساعات روز برنامه ریزی کند، زیرا هر دانش آموزی می تواند شرایط خود را در طول روز پیش بینی کند. با توجه به اینکه دانش آموزان از شبکه شاد استفاده می نمایند بنابراین احتیاج است که ساعاتی در روز را به استفاده از گوشی یا تبلت برای خواندن جزوه ها و دیدن کلیپ های آموزشی اختصاص دهند اما در نهایت استفاده از گوشی باید هدفمند باشد.

این مشاور تحصیلی با اشاره به اهمیت استفاده از مواد مغذی برای ایام امتحانات، توضیح داد: از آنجایی که کمبود ویتامین A باعث بی حوصلگی و حواس پرتی می گردد، بنابراین برنامه غذایی باید به گونه ای برنامه ریزی گردد تا حداقل روزانه در یک وعده از خوراکی هایی مانند تخم مرغ، جگر، شیر، حبوبات و ... استفاده گردد.

احمدی با اشاره به نکات کاربردی هنگام مطالعه، ادامه داد: برای به دست آوردن نتیجه خوب در امتحانات دانش آموز باید برنامه خود را بر اساس اصول مطالعه پیاده سازی کند. برای موفقیت در امتحان عوامل متفاوتی وجود دارد. دانش آموز مطالعه را با نام خدا شروع کند، به هیچ عنوان خود را با دیگران مقایسه نکند زیرا در امتحانات هیچ کس رقیب دیگری نیست. به جای مقایسه، دانش آموز باید کوشش کند توانایی خود را با مطالعه و پشتکار افزایش دهد. پیش از شروع امتحانات یک مکان مناسب و آرام برای مطالعه انتخاب کند.

وی با بیان اینکه فرجه امتحانات زمان مناسبی برای درس خواندن از صفر نیست بلکه زمان مرور درس های خوانده شده است، گفت: با توجه به اینکه دانش آموز ممکن است در زمان فرجه دچار استرس گردد، از نظر زمانی نیز نمی تواند حجم زیادی از مطالب را بخواند. فرد باید خود را متعهد به عمل کردن طبق برنامه درسی کند. همراه با خواندن درس به طور منظم نمونه سؤالات امتحانی سال های گذشته را از کتاب های بانک سؤالات مرور کند. هنگام مطالعه زیر نکات مهم خط بکشد و در خاتمه هر درس، نکات مهم را دوباره مرور کند؛ به کار بردن این روش باعث کاهش فراموشی مطالب درسی می گردد.

این مشاور تحصیلی اعلام کرد: تمرکز هنگام مطالعه مهم است بنابراین در صورتی که حواس دانش آموز پرت شد، می تواند حالت مطالعه خود را تغییر دهد. دانش آموزان باید به اشتباهات خود حساس باشند، اگر درسی را به خوبی متوجه نمی شوند سراغ خواندن فصل بعدی نروند. بعد از اتمام هر فصل نیز نمونه سؤالات را بخوانند و از خود امتحان بگیرند. هنگام مطالعه سعی گردد وسایلی که باعث حواس پرتی می شوند را از خود دور نمایند. همچنین از تلویزیون و موسیقی هنگام مطالعه استفاده ننمایند.

احمدی در خاتمه با بیان اینکه دوره امتحانات به معنی نداشتن سرگرمی و استراحت نیست، گفت: اگر برنامه ریزی درست وجود داشته باشد، سرعت مطالعه هنگام امتحان افزایش پیدا می نماید و زمان برای استراحت و سرگرمی نیز وجود خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1506

به "لزوم هدفمند کردن استفاده از تلفن همراه در ایام امتحانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم هدفمند کردن استفاده از تلفن همراه در ایام امتحانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید