مؤمنی شریف: ادامه فعالیت مجله شعر با مدیریت قزوه

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: محسن مؤمنی شریف در مراسم نکوداشت قزوه فعالیت های او در حوزه شعر را چشمگیر و تأثیرگذار خواند و گفت: مجله شعر که بعد از مصطفی محدثی خراسانی دیگر چاپ نشد قرار است دوباره با مدیریت قزوه به چاپ برسد.

مؤمنی شریف: ادامه فعالیت مجله شعر با مدیریت قزوه

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، مراسم شب شعر انقلاب و بزرگداشت علیرضا قزوه، شاعر و منتقد شعر، شب گذشته، 26 فروردین، با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید بیابانکی، یوسفعلی میرشکاک و جمعی دیگر از شاعران در حوزه هنری برگزار گردید.

سعید بیابانکی که مجری این مراسم را بر عهده داشت به بیان ویژگی های شعر و شخصت قزوه پرداخت و گفت: این برنامه بهانه ای است برای عرض خسته نباشید به قزوه. او شاعری است که باید برنامه بزرگتری برایش تدارک دیده گردد. شعر قزوه شعر معترض بود، اما نه از نوع یاس بلکه از نوع امیدواری. ایشان در همه قالب ها کار نموده و در همه آنها پیروز بوده است. شاعری تنها یک بخش از شخصیت ایشان است. قزوه به عنوان مدیر فرهنگی، منتقد و مشاور شاعران جوان نیز قابل اعتماد است.

وی ادامه داد: شعر قزوه در همه جا نفوذ نموده است از سنگ قبر شهدا و ترانه های موسیقی تا کتاب های درسی مدارس. سروده های ایشان در کشورهای تاجیکستان، افغانستان، هند و دیگر مناطق فارسی زبان مخاطبان فراوانی دارد. ایشان پنج سال در هند حضور داشت و کارهای مهم و بزرگی انجام داد که از جمله این موارد می توان به چاپ 60 عنوان کتاب به زبان فارسی در آن کشور اشاره نمود.

سراغ ندارم قزوه برای شهرت کاری نموده باشد

محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری، دیگر سخنران این مراسم بود. وی در مورد برگزاری این مراسم گفت: این مراسم قرار بود در واقع نکوداشت آقای قزوه باشد؛ ولی ایشان مخالفت کردند و گفتند که نکوداشت باید برای شاعران پیشکسوت انقلاب برگزار گردد. در واقع این جلسه بزرگداشت فعالیت هایی است که وی در هند پس از سال هایی که ادبیات فارسی در آن سرزمین مهجور بوده برگزار گردیده است.

وی ادامه داد: دلیل دیگر ایشان برای عدم برگزاری این جلسه این بود که گفتند: راضی نیستند هزینه ای با شرایط فعلی مالی صرف این مراسم گردد. من سراغ ندارم که آقای قزوه برای شهرت کاری نموده باشند؛ البته این سنت الهی است که وقتی انسان به تکلیف خود به خوبی عمل می نماید، نام و آوازه او در دنیا می پیچد. ایشان در همه صحنه های انقلاب حاضر بودند و زمان هایی که لازم بوده تا هنرمند انقلابی در عرصه باشد به میدان آمده اند. امیدوارم بازگشت ایشان به کشور موجب همدلی بین شاعران گردد.

مؤمنی شریف در خاتمه اضافه نمود: مجله شعر که بعد از مصطفی محدثی خراسانی دیگر چاپ نشد قرار است دوباره با مدیریت قزوه به چاپ برسد.

اعتراض قزوه در شعر از سر دلسوزی است

در ادامه این مراسم حسین اسرافیلی، شاعر پیشکسوت انقلاب به بیان چند خاطره از قزوه پرداخت و گفت: آنچه که من از آقای قزوه دیده ام جز صداقت و پاکی نبوده است. دلسوزی که در حوزه فرهنگ از ایشان شاهد بودم بسیار بی نظیر است بسیاری از شاعران جوان تحت تأثیر وی بوده اند.

اسرافیلی اضافه نمود: معرفت، مردانگی، فتوت و تعهد ایشان نسبت به ادبیات زبان زد خاص و عام است و کمتر کسی مثل ایشان بوده است که در کارهایشان تعهد داشته باشند، حتی اعتراض قزوه در شعر اعتراض از سر دلسوزی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 899

به "مؤمنی شریف: ادامه فعالیت مجله شعر با مدیریت قزوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مؤمنی شریف: ادامه فعالیت مجله شعر با مدیریت قزوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید