مایکروسافت سرفیس پرو 8 با صفحه نمایش عظیم تر 13 اینچی، نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز و تاندربولت 4 معرفی گردید

به گزارش فیس راز، اولین محصولی که مایکروسافت امشب در رویداد سرفیس خود، معرفی کرد؛ سرفیس پرو 8 بود که عظیم ترین ارتقای سری سرفیس پروها پس از Surface Pro 3 در سال 2014 محسوب می گردد.

مایکروسافت سرفیس پرو 8 با صفحه نمایش عظیم تر 13 اینچی، نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز و تاندربولت 4 معرفی گردید

سرفیس پرو 8 از صفحه نمایش عظیم تر و 13 اینچی برخوردار شده است. حاشیه های صفحه نمایش نازک تر شدند و نرخ تازه سازی تصویر نمایشگر به 120 هرتز رسیده است. این دستگاه ویندوزی از تاندربولت 4 پشتیبانی می نماید و دارای صفحه کلید تازهی به همراه Surface Slim Pen 2 ارتقا یافته است.

سرفیس پرو 8 مایکروسافت، بیشتر قطعات سرفیس پرو ایکس را گرفته و آن ها را با پردازنده های اینتل جفت نموده است تا سرفیس پرویی بگردد که سال ها است منتظرش بودیم!

نمایشگر 13 اینچی PixelSense Flow این دستگاه، عظیم تر از صفحه نمایش 12.3 اینچی است که در بیشتر نسخه های مختلف سرفیس پرو قبلی شاهد بودیم و وضوح بالاتری دارد. این صفحه نمایش از فناوری Dolby Vision و Adaptive Color Technology هم پشتیبانی می نماید.

صفحه نمایش عظیم تر به کاهش حاشیه های کنار سرفیس پرو 8 یاری می نماید و باعث می گردد این دستگاه به سرفیس پرو ایکس شبیه تر و نزدیک تر باشد. شاید مهم ترین ویژگی تازه سرفیس پرو 8 همان نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی باشد. در حالی که به طور پیش فرض روی فرکانس 60 هرتز کار می نماید؛ صفحه نمایش برای کارهای لمسی یا کار با قلم به صورت پویا تا 120 هرتز افزایش پیدا می نماید.

سرفیس پرو 8 از ویژگی تازه Dynamic Refresh Rate ویندوز 11 استفاده می نماید. این ویژگی مشابه نمایشگرهای ProMotion با نرخ تازه سازی تصویر بالای اپل عمل می نماید و به نمایشگر اجازه می دهد بسته به وظایف، بین نرخ تازه سازی تصویر مختلف در حرکت باشد. به همین سبب، پیمایش لمسی روی این صفحه نمایش بسیار روان تر شده است.

صفحه کلید جداگانه Surface Pro Signature هم شامل یک Surface Slim Pen 2 تازه است و عملکردی مشابه صفحه کلید و قلم ترکیبی موجود در سرفیس ایکس به نمایش می گذارد. به لطف طراحی مجدد نوک این قلم، شما احساسی مشابه نوشتن روی کاغذ خواهید داشت و تاخیر بسیار کم ولی دقت بالایی به دست می دهد.

خاتمه، مایکروسافت Thunderbolt 4 را به سرفیس پرو خود اضافه کرد و پورت قدیمی USB-A را کنار می گذارد. سرفیس پرو 8 دارای دو درگاه USB-C با پشتیبانی از تاندربولت 4 و یک درگاه Surface Connect برای شارژ دستگاه است. معنی همه این درگاه ها می گردد اتصال سرفیس پرو 8 به چندین نمایشگر 4K یا اینکه بتوانید از حافظه های ذخیره سازی با سرعت بالا سود ببرید و حتی یک GPU خارجی به آن وصل کنید تا روی این تبلت بتوانید بازی های ویدئویی دسکتاپ را بازی کنید.

سرفیس پرو 8 در چهار مدل و با پردازنده های چهار هسته ای نسل 11 اینتل Core i5 و Core i7 وارد بازار خواهد شد. البته، برای کسب وکارهای خاص یک مدل با پردازنده Core i3 و مودم LTE هم عرضه می گردد. مدل پایه شامل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی است ولی این پیکربندی تا 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی قابل ارتقا خواهد بود.

مایکروسافت می گوید در سرفیس پرو 8 عملکرد پردازنده 40 درصد بهتر از سرفیس پرو 7 است و در بخش گرافیکی 71 درصد سریع تر شده است.

مایکروسافت می گوید عمر باتری این دستگاه 16 ساعت است ولی بعید است در دنیای واقعی شاهد این عمر باتری باشیم و باید دید در تست ها چه نتیجه ای حاصل می گردد.

پیش خرید سرفیس پرو 8 از امروز و با قیمت 1099.99 دلار شروع شده است ولی فروش رسمی آن در بازارهای جهانی از 5 اکتبر خواهد بود.

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1903

به "مایکروسافت سرفیس پرو 8 با صفحه نمایش عظیم تر 13 اینچی، نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز و تاندربولت 4 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت سرفیس پرو 8 با صفحه نمایش عظیم تر 13 اینچی، نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز و تاندربولت 4 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید