مراسم کلک خیال انگیز در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می گردد

به گزارش فیس راز، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، مراسم کلک خیال انگیز در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می گردد.

مراسم کلک خیال انگیز در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می گردد

این مراسم با سخنرانی اصحاب فرهنگ و هنر روز 22 خرداد شروع و در آن مراسم از 10 نفر از هنرمندان پیشکسوت تجلیل خواهد شد. بعلاوه، برگزاری نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی از دیگر برنامه های جانبی این مراسم است که تا 25 خرداد ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه کلک خیال انگیز نیز همزمان با این مراسم در مؤسسه فرهنگی هنری صبا برپا می گردد. در این نمایشگاه حدود 50 اثر از آثار هنرمندان پژوهشکده هنرهای سنتی در حوزه قلم زنی، خاتم کاری، منبت و معرق، سازهای سنتی، سفال، میناکاری، گچ بری و نگارگری به نمایش گذاشته می گردد.

بعلاوه در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه های آموزشی با حضور هنرمندان برجسته پژوهشکده هنرهای سنتی از تاریخ 22 خرداد در رواق هنر فرهنگستان هنر برقرار خواهد بود. در این کارگاه ها علاقمندان با نمونه سازی سفالگری روی چرخ، قلمزنی عکسی، منبت، مینای خانه بندی، هنر لاک کاری (پاپیه ماشه و نقاشی زیر لاکی)، خاتم کاری، سازسازی سنتی و گچ بری آشنا خواهند شد.

آیین مراسم روز جهانی صنایع دستی 22 خرداد برگزار می گردد. نمایشگاه و کارگاه کلک خیال انگیز نیز از 22 تا 25 خرداد برپا خواهد بود. علاقمندان برای شرکت در این برنامه می توانند به نشانی خیابان ولیعصر، پایین تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552 مراجعه نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2189

به "مراسم کلک خیال انگیز در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم کلک خیال انگیز در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید