مربی تیم ملی شنا: با این وضع ممکن است ملی پوشان ورزش را رها کنند

به گزارش فیس راز، مربی تیم ملی شنا می گوید که به خاطر اوج دریافت کرونا تمرینات بسیار محدود است و فعلا ملی پوشان نصف و نیمه در استخر آزادی تمرین می کنند.

مربی تیم ملی شنا: با این وضع ممکن است ملی پوشان ورزش را رها کنند

به گزارش خبرنگاران، اسفندماه با شیوع کرونا در ایران تمامی استخرها تعطیل شدند و ملی پوشان شنا مجبور به خانه نشینی شدند. اوایل تیرماه با بهتر شدن شرایط، استخرهای سرپوشیده مجوز فعالیت دریافتد اما بعد از چند جلسه تمرین ملی پوشان در استخر، با شیوع بیشتر کرونا و اعلام شرایط قرمز در تهران دوباره تعطیل شدند و تمرینات ملی پوشان شنا هم قطع شد.

در حال حاضر تمرینات ملی پوشانی که قصد کسب سهمیه المپیک را دارند به صورت محدود در استخر آزادی انجام می شود. البته به گفته مربی تیم ملی شنا این تمرینات منظم نیست و شرایط خوبی برای تمرینات وجود ندارد.

خشایار حضرتی در مورد تمرینات تیم ملی شنا به خبرنگاران گفت: به خاطر اوج دریافت کرونا تمرینات بسیار محدود است. مجوز فعالیت استخر سرپوشیده نیست، به همین دلیل شرایط برای تمرین کردن سخت است. فعلا نصف و نیمه و با قطع و وصل ملی پوشان شنا می کنند. شرایط خیلی خوبی وجود ندارد.

وی در مورد تعداد جلسات تمرین گفت: در طی هفته اگر بشود هر روز، یعنی 6 جلسه و تنها با 5 ملی پوش تمرین می کنیم. البته وقتی که ممنوع می کنند تمرینات هم تعطیل می شود. خیلی مراقب هستیم که اگر فردی احساس ناخوشایند یا مریضی داشت از ورودش به استخر جلوگیری کنیم، تا ببینیم مشکل کرونا هست یا نه. شرایط خیلی سخت است.

حضرتی در مورد شرایط آمادگی بدنی ملی پوشان گفت: نمی توان گفت شرایط خوبی ندارند اما چون مدت هاست که تمرین نداشته اند نمی توان شرایط آن ها را ارزیابی کرد. استخرها که تعطیل است و مسابقه ای هم نیست. ما هم سعی می کنیم تمرینات شدید به آنها ندهیم و زیاد سخت نگیریم چون آمادگی آنها را نمی توان زیاد بالا نگه داشت. شرایط خوبی نیست. وقتی ورزشکار مسابقه و تمرین نداشته باشد ممکن است از لحاظ ذهنی و روانی آسیب ببیند. در این شرایط ممکن است خیلی از ملی پوشان ورزش را کنار بگذارند. شرایط خیلی خاص و سخت است.

مربی تیم ملی شنا در مورد سلامت ملی پوشان گفت: در حال حاضر که از لحاظ کرونا مسئله ای نداریم و هیچ کدام از ملی پوشان مبتلا نشده اند. امیدواریم که این اتفاق برای هیچ ورزشکاری رخ ندهد. در همان شروع تمرینات (اوایل تیر) همه ملی پوشان تست کرونا دادند و پاسخش منفی بود.

مربی تیم ملی شنا در پایان گفت: شرایط خاص است. باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای رشته های پایه ای که در این شرایط آسیب دیدند فکری کند. باید برای رشته هایی مثل شنا، کشتی، کاراته که خاص هستند و امکان فعالیت در آن وجود ندارد هزینه هایی را متقبل شوند. در این شرایط برخی رشته ها شرایط نابسامانی دارند. این همه برای آمادگی در المپیک و یا مسابقات کسب سهمیه وقت گذاشته شده اما هنوز شرایط معلوم نیست. برای آماده شدن برای المپیک نیاز به شرایط ویژه است. بسیاری از کشورها شرایطی را برای ملی پوشان و مربیان فراهم کرده اند تا در این مدت تا المپیک شرایط بهتری باشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1257

به "مربی تیم ملی شنا: با این وضع ممکن است ملی پوشان ورزش را رها کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربی تیم ملی شنا: با این وضع ممکن است ملی پوشان ورزش را رها کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید