مرمت 100 قطعه سفال و کاشی زرین فام در خراسان رضوی

به گزارش فیس راز، معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: 100 قطعه سفال و کاشی زرین فام در آزمایشگاه موزه عظیم خراسان طی سال 98 مرمت شده است.

مرمت 100 قطعه سفال و کاشی زرین فام در خراسان رضوی

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی نمای ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مرجان اکبری امروز شنبه 23 فروردین ماه 1399 با بیان این مطلب اضافه نمود: جنس این 100 قطعه کاشی و سفال لعاب دار است که بر اساس اهداف طرح محتوایی و همچنین به منظور نمایش گونه های مختلف از تیپ، سبک شناسی و ژن شناسی تزئینات معماری مرتبط با خراسان عظیم تعداد زیادی از سفال و کاشی های زرین فام موجود در بانک مطالعاتی سفال و مخزن موزه عظیم خراسان بررسی و شناسایی شده اند.

او با اشاره به پاک سازی، مرمت، بررسی، استحکام بخشی و طبقه بندی این 100 قطعه اظهار کرد: در این طبقه بندی علاوه بر تیپوگرافی و سبک شناسی قطعات ذکرشده، تمام مفاهیم مرتبط به میراث ملموس و ناملموس آثار ازجمله مفاهیم مرتبط با خط شناسی و ریشه های شکل گیری با هویت خراسان، بر اساس مطالعات کتابخانه ای و آزمایشگاهی موردتوجه نهاده شد.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی توضیح داد: بخشی از اهداف طرح محتوایی موزه عظیم خراسان، شناسنامه دار کردن آثار دارای اصالت به منظور معرفی آن هاست.

او اضافه نمود: شناسایی ذات اثر، همراه با نتایج مطالعات آزمایشگاهی به صورت نمودار در قالب مفاهیم ساده، به طوری که درک مطالب برای بیشتر بازدیدکنندگان ممکن باشد، به نمایش گذاشته می گردد و همچنین بخشی از نتایج حاصل از مطالعات ذکرشده، در قالب مقاله ای که توسط مسئول واحد تهیه و تنظیم شده است، در نشریه تخصصی ایکوم ایران به چاپ خواهد رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1012

به "مرمت 100 قطعه سفال و کاشی زرین فام در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت 100 قطعه سفال و کاشی زرین فام در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید