مسابقه طناب کشی!

به گزارش فیس راز، از زمان معرفی نسل جدید لندروور دیفندر، مقایسه ها و رقابت های زیادی بین آن و رقبای اصلی اش یعنی جیپ رانگلر و مرسدس بنز G کلاس دیده ایم اما حالا کارواو رقابتی متفاوت میان این سه آفرودر افسانه ای برگزار کرده است.

مسابقه طناب کشی!

به گزارش خبرنگاران، این یک مسابقه طناب کشی است که در آن دیفندر D240، رانگلر روبیکان و مرسدس G350d حضور دارند. در ابتدا، رانگلر در برابر دیفندر قرار می گیرد و اس یووی بریتانیایی حداقل روی کاغذ کمی رجحان دارد.

زیر کاپوت هردوی این خودروها یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو واقع شده است اما این موتورها شباهتی به هم ندارند زیرا موتور رانگلر بنزینی با 270 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است درحالی که پیشرانهٔ دیفندر از نوع دیزلی و با 240 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور است.

در همین حال، دیفندر با 2.4 تن وزن، به میزان قابل توجهی از جیپ 2 تنی سنگین تر است. در دو مسابقهٔ طناب کشی که بین این دو خودرو برگزار شد دیفندر ناکام ماند.

در مسابقهٔ اول، دیفندر در حالت اتوماتیک قرار گرفت تا کامپیوترها بهترین تنظیمات کشش را انتخاب کنند اما نتوانستند لندروور را پیروز کنند سپس برای مسابقهٔ دوم، اس یووی بریتانیایی در حالت Mud-Ruts قرار گرفت که موجب شد بتواند در برابر رانگلر عملکرد بهتری داشته باشد اما این برای پیروزی کافی نبود؛ بنابراین، هرچند دیفندر سنگین تر است اما عوامل دیگر به رانگلر کمک کردند تا پیروز شود.

در مورد G کلاس اما داستان متفاوت بود زیرا این ماشین نه تنها به پیشرانهٔ قوی تر 2.9 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل با 286 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور مجهز است بلکه با 2.5 تن وزن، سنگین تر هم هست.

به همین دلیل G350 در مسابقه با رانگلر به راحتی توانست حریف را مغلوب کند. هرچند شاید لاستیک های گل درشت رانگلر به آن در برابر دیفندر کمک کردند اما برای شکست مرسدس کافی نبودند زیرا G350 هم از مزیت قدرت و هم وزن بیشتر برخوردار است.

تعداد بازدید : 99

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1596

به "مسابقه طناب کشی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه طناب کشی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید