مسافران در طول سفر چه مقدار استرس را تحمل می نمایند؟

به گزارش فیس راز، بیشتر افراد برای سفر خود برنامه ریزی و برای رهایی از فشارهای کار روزمره به مقاصد گردشگری سفر می نمایند، اگرچه ممکن است خود سفر برای برخی استرس زا باشد. با وجود اینکه سفر، شما را از زندگی معمولی جدا می نماید و قصد اصلی بسیاری از مسافرت ها استراحت و آرامش است، اما برنامه ریزی سفر و انتخاب تورهای مسافرتی می تواند بسیار استرس زا باشد. به کجا بروم؟ چگونه ویزا بگیرم؟ آیا به من مرخصی می دهند؟ آیا برای اقامت در یک هتل مجلل باید سراغ پس انداز های خود بروم یا اینکه در یک مهمانسرای ارزان، اقامت کنم؟ چگونه از وسایل حمل و نقل عمومی در طول سفر استفاده کنم؟ چگونه فرزندانم می توانند با مسافرت به مکان های جدید کنار بیایند؟ علاوه بر این موارد اتفاقات و مسائلی نظیر هوای بد، ترافیک، رعد و برق، کنسل شدن پروازها، ارتباط برقرار کردن با زبان های بیگانه و بیماری می تواند به ترس ها و نگرانی های سفر اضافه کند. برخی افراد بدون هیچ استرس و نگرانی سفر می نمایند، اما بیشتر افراد در زمان برنامه ریزی سفر و حین سفر دچار استرس می شوند.

مسافران در طول سفر چه مقدار استرس را تحمل می نمایند؟

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

چگونه ممکن است سفر برای برخی استرس ایجاد کند و چه عواملی بر شدت این استرس تاثیر می گذارد؟

بیشتر افراد برای سفر خود برنامه ریزی و برای رهایی از فشارهای کار روزمره به مقاصد گردشگری سفر می نمایند، اگرچه ممکن است خود سفر برای برخی استرس زا باشد. با وجود اینکه سفر، شما را از زندگی معمولی جدا می نماید و قصد اصلی بسیاری از مسافرت ها استراحت و آرامش است، اما برنامه ریزی سفر و انتخاب تورهای مسافرتی می تواند بسیار استرس زا باشد. به کجا بروم؟ چگونه ویزا بگیرم؟ آیا به من مرخصی می دهند؟ آیا برای اقامت در یک هتل مجلل باید سراغ پس انداز های خود بروم یا اینکه در یک مهمانسرای ارزان، اقامت کنم؟ چگونه از وسایل حمل و نقل عمومی در طول سفر استفاده کنم؟ چگونه فرزندانم می توانند با مسافرت به مکان های جدید کنار بیایند؟ علاوه بر این موارد اتفاقات و مسائلی نظیر هوای بد، ترافیک، رعد و برق، کنسل شدن پروازها، ارتباط برقرار کردن با زبان های بیگانه و بیماری می تواند به ترس ها و نگرانی های سفر اضافه کند. برخی افراد بدون هیچ استرس و نگرانی سفر می نمایند، اما بیشتر افراد در زمان برنامه ریزی سفر و حین سفر دچار استرس می شوند.

چگونه ممکن است سفر برای برخی استرس ایجاد کند و چه عواملی بر شدت این استرس تاثیر می گذارد؟

بر اساس تحقیقی که در مجله تجزیه و تحلیل گردشگری در سال 2012 منتشر شده است، 110 نفر از ساکنین آمریکا مورد مطالعه قرار گرفتند. از این افراد در خصوص تجارب آخرین سفرشان سوالاتی پرسیده شد. 5/75 % از پاسخ دهندگان، سفرشان در داخل آمریکا و 5/24 % سفرشان خارج از آمریکا بود. خلاصه یافته های این تحقیق به توضیح زیر است:

استرس زا ترین بخش سفر، مرحله برنامه ریزی سفر می باشد و بعد از آن، سفر به مقصد و در آخر اقامت در مقصد نهایی می باشد.

استرس زا ترین مسائل در مرحله برنامه ریزی سفر: مسائل اقتصادی، بستن چمدان، سازماندهی کارهای سفر و نوشتن برنامه سفر (Itinerary) می باشند.

استرس زا ترین مسائل در مرحله سفر به مقصد: شرایط آب و هوایی، ترافیک، تاخیر پروازها و پیدا کردن راه می باشند.

استرس زا ترین مسائل در مرحله اقامت در مقصد نهایی: شرایط آب و هوایی، غذا های ناسازگار، تعامل با همسفران و حمل و نقل در مقصد می باشند.

عواملی که میزان استرس در طول سفر را افزایش می دهند شامل سفر بین المللی در مقایسه با سفر داخلی، سفر با همسر/ همراه یا فامیل در مقایسه با سفر به تنهایی یا با دوستان می شوند. علاوه بر این، افرادی که با بچه ها سفر می نمایند، آقایان، کسانی که برای اولین بار به یک مقصد می فرایند و افراد زیر 50 سال، استرس بیشتری در طول سفر دارند.

آنهایی که استرس بیشتری در طول سفر خود داشته اند، احتمال کمتری دارد که دوباره به آن مقصد سفر نمایند.

نتایج این تحقیق حاکی از آن است که بیشتر افراد در طول سفر خود استرس دارند. استرس زا ترین بخش، که کسی به ذهنش نمی رسد، قبل از آغاز سفر و در مرحله برنامه ریزی می باشد. آنهایی که سفر بین المللی به همراه همسر یا خویشاوندان دارند استرس بیشتری در مرحله برنامه ریزی سفر دارند و برنامه ریزی و مذاکره در خصوص انتخاب سفر با همسر یا همراه، برای آنها بسیار مشکل آفرین است. پیش بینی استرس های برنامه ریزی سفر و آماده بودن برای آنها در کاهش میزان استرس موثر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 745

به "مسافران در طول سفر چه مقدار استرس را تحمل می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران در طول سفر چه مقدار استرس را تحمل می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید