مقاله: طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی و سبزی خشک یا تازه

به گزارش فیس راز، در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و برنج را طبق روال معمول پلوها بپزید و آبکش کنید. مراقب باشید برنج را کمی به اصطلاح دان آبکش کنید تا کلم پلو شفته نشود. بعد از این که برنج را آبکش کردید در همان آبکش مایه کلم را به برنج اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مقاله: طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی و سبزی خشک یا تازه

در صورت تمایل می توانید در ترکیب سبزی از گشنیز، جعفری و حتی پیازچه هم استفاده کنید.

برای تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی شب یلدا ابتدا گوشت چرخکرده مخلوط گوسفند و گوساله را آماده کنید. سپس یک عدد پیاز متوسط را روی گوشت رنده کنید. آب پیاز را بگیرید تا گوشت از هم وا نرود. آرد نخودچی (اختیاری است)، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به اندازه دلخواه به این مخلوط اضافه کنید و تمام مواد را خوب با هم ورز بدهید. گوشت را کنار بگذارید، روی ظرف را با یک کیسه فریزر بگذارید، گوشت را در یک یخچال بگذارید و اجازه دهید گوشت کمی استراحت کند.

در این فاصله مواد کلم پلو را آماده کنید. برگ کلم را شسته بعد از این که خشک شد به صورت خلالی خرد کنید. یک عدد پیاز را به صورت خلالی و یکدست خرد کرده و در مقداری روغن مایع تفت دهید تا پیاز سبک شده و خوب کاراملی شود. کلم های خرد شده را به پیاز داغ کاراملی شده اضافه کنید و مقداری نمک، فلفل و زردچوبه هم روی کلم ها بپاشید. بعد از این که کلم و پیاز و ادویه جات را خوب هم زدید، درب ماهیتابه را بگذارید تا کلم ها با بخار نرم شوند.

منبع مقاله: طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی و سبزی خشک یا تازه

انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1934

به "مقاله: طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی و سبزی خشک یا تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی و سبزی خشک یا تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید