نزدیک به 34 هزار نفر، شب در گرم خانه های منطقه 12 پذیرش شده اند

به گزارش فیس راز، شهردار منطقه 12 از پذیرش 17 هزار و 633 نفر در گرم خانه آقایان و 16 هزار و 88 نفر در گرم خانه بانوان این منطقه از ابتدای اجرای طرح زمستان گرم تا به امروز خبر داد.

نزدیک به 34 هزار نفر، شب در گرم خانه های منطقه 12 پذیرش شده اند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، امیر یزدی دراین باره گفت: هر سال با آغاز فصل سرما، فرایند شناسایی، جذب و انتقال افراد آسیب دیده و در معرض آسیب همچون افراد بی خانمان، معتادان خیابانی، در راه ماندگان، بیماران روانی سرگردان، معلولان جسمی-حرکتی و ذهنی، سالمندان طردشده از خانواده و... از سطح شهر و معابر آن به گرم خانه ها و ... به عنوان یکی از مأموریت های ویژه شهرداری تهران مورد توجه بوده است.

یزدی اضافه کرد: منطقه 12 به عنوان منطقه مرکزی مرکز با تراکم جمعیت و آسیب های اجتماعی مرتبط با آن روبه روست. این منطقه سال جاری نیز با آغاز فصل سرما طبق روال هرسال با مشارکت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و بهره گیری حداکثری از توان، ظرفیت و امکانات خود به صورت شبانه روزی نسبت به اجرای طرح زمستان گرم، ویژه ساماندهی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اقدام کرده است.

وی در مورد طرح زمستان گرم توضیح داد: این طرح شامل اجرای بهینه طرح های شناسایی، جذب و ارجاع افراد آسیب دیده و ساماندهی این افراد در گرم خانه های منطقه است که از نخستین روز آغاز آن یعنی 15 آبان ماه سال جاری به طور مستمر و شبانه روزی در حال اجراست و تا 31 فروردین سال 1401 نیز ادامه خواهد داشت که احتمال تمدید این طرح بر مبنای ابلاغیه های بعدی نیز وجود دارد.

شهردار قلب طهران از انجام 772 گشت فوریتی (از طریق سازمان و منطقه) برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: مجموع گشت های اجرا شده از طریق منطقه 12 تا به امروز 552 گشت گزارش شده که از این تعداد، 254 مورد از طریق سواری، 90 مورد از طریق پیکاپ، 182 مورد از طریق خودروی ون و 26 مورد از طریق اتوبوس اجرا شده است. تعداد افراد شناسایی شده در این گشت ها، 3 هزار و 990 نفر از طریق گشت های سازمان بوده که 3 هزار و 635 نفر آن ها مرد و 355 نفر آن ها زن بوده اند؛ همچنین 603 نفر از طریق گشت های منطقه شناسایی شده اند که همگی مرد بوده اند. نیرو های حاضر در این طرح شامل 669 نفر از شهرداری منطقه 12 و 190 نفر از نیروی انتظامی می باشد.

وی با اعلام این مطلب که از ابتدای اجرای این طرح تا به امروز 33 هزار و 721 نفر در 2 گرم خانه منطقه پذیرش شده اند، ادامه داد: از این تعداد 17 هزار و 633 نفر مرد و 16 هزار و 88 نفر زن بوده اند که در دو گرم خانه منطقه واقع در بوستان شوش اسکان داده شده اند؛ همچنین آمار جذب معتادان متجاهر از طریق نیروی انتظامی، هزار و 764 نفر اعلام شده که هزار و 734 نفر آن مرد و 30 نفر آن ها زن بوده اند.

به گفته یزدی، پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و تلاش برای ارتقای سطح سلامت و امنیت اجتماعی از جمله اهداف اجرای این طرح در این منطقه بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2158

به "نزدیک به 34 هزار نفر، شب در گرم خانه های منطقه 12 پذیرش شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نزدیک به 34 هزار نفر، شب در گرم خانه های منطقه 12 پذیرش شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید