نگهداری زیرساخت های دریافت تصاویر ماهواره ای در ایران

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران، سازمان فضایی ایران از امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه سرمایه گذاری خطرپذیر در طرح تامین، راه اندازی، بومی سازی و نگهداری زیرساخت های دریافت تصاویر ماهواره ای در ایران با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، صندوق پژوهش و فناوری استان یزد و کنسرسیوم شرکت های دانش بنیان این استان اطلاع داد.

نگهداری زیرساخت های دریافت تصاویر ماهواره ای در ایران

این سازمان در شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام نمود: این تفاهم نامه با هدف برنامه ریزی جهت تأمین اقتصادی و حمایت های فنی و اجرایی طرح تأمین، راه اندازی، بومی سازی و نگهداری زیرساخت های دریافت تصاویر ماهواره ای در ایران منعقد شده است.

در فرآیند اجرای تفاهم نامه، سازمان فضایی ایران بر اساس اولویت های فناورانه و استراتژیک خود مبادرت به ارزیابی فنی و اقتصادی شرکت های متقاضی می نماید که پس از آنالیز و ارزیابی، ضمن تایید صلاحیت آنها برای انجام تعاملات اقتصادی، شرکت ها را در قالب یک کنسرسیوم معرفی خواهد نمود و کنسرسیوم شرکت های دانش بنیان موظف است طرح توجیهی خود را مطابق با استانداردهای معمول به عامل ارائه دهد و کمال همکاری را در فرآیند ارزیابی داشته باشد.

همچنین صندوق پژوهش و فناوری استان یزد به عنوان عامل، پس از جمع بندی نهایی ساختار مشارکت، نتایج و پیشنهاد خود، جهت هم سرمایه گذاری آن را به صندوق منعکس خواهد نمود.

صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در قالب چارچوب مدل هم سرمایه گذاری اقدامات مربوط را مطابق ضوابط اجرا می نماید.

بدیهی است جهت اجرایی شدن این تفاهم نامه، قرارداد یا قراردادهای جداگانه ای منعقد خواهد شد و لازم به شرح است، مطابق مدل هم سرمایه گذاری صندوق، کلیه فرآیندهای مدیریت و نظارت بر موضوعات سرمایه گذاری جزو وظایف صندوق پژوهش و فناوری استان یزد است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 719

به "نگهداری زیرساخت های دریافت تصاویر ماهواره ای در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگهداری زیرساخت های دریافت تصاویر ماهواره ای در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید