واکسن تب دنگی در آستانه اخذ مجوز

به گزارش فیس راز، یک شرکت ژاپنی پس از 10 سال پیروز به فراوری واکسن تب دنگی شد.

واکسن تب دنگی در آستانه اخذ مجوز

به گزارش خبرنگار به نقل از رویترز روزگذشته کریستوفر وبر مدیر عامل شرکت داروسازی ژاپنی تاکدا فارماسوتیکال گفت: داده های واکسن تب دنگی این شرکت در مارس به آزمایشگاه های بالینی اتحادیه اروپا ارائه شد بعلاوه این شرکت میخواهد درخواست تائیدیه این واکسن را در امسال به چند کشور آمریکای جنوبی و آسیایی هم ارائه دهد.

وبر اضافه نمود: تاکدا تقریبا 10 سال روی واکسن تب دنگی کار می نماید و حالا در مرحله نهایی این هستیم.

در ادامه این مصاحبه وبر مدیر عامل شرکت تاکدا که وارد کننده 50 میلیون دوز از واکسن کرونا مدرنا به ژاپن بود در توضیحی در باره معیوب بودن این واکسن گفت: فرضیه معیوب بودن واکسن فراوریی به صورت کلی غلط است و احتمال آسیب رسیدن به این واکسن ها را در زنجیره توزیع در داروخانه ها می دانیم.

وبر گفت: فراوری خود را مبتنی بر یک یا دو محصول نمی دانیم و در حال حاضر فرآیند آزمایش بالینی 40 محصول خود را که عمدتا در زمینه سرطان و دستگاه گوارش است، پیش می بریم.

احتمال شدت گرفتن بیماری دنگی در نوزادان و بچه ها بسیار بیشتر از بزرگسالان است. احتمال شدت گرفتن بیماری در بچه های که تغذیه خوبی دارند، زیاد است؛ بعلاوه بانوان بیشتر از آقایان در معرض ابتلا به این ویروس هستند و ممکن است این بیماری در افرادی با بیماری های مزمن مانند آسم و دیابت، منجر به مرگ گردد.

دو ماه پیش خبری مبتنی بر شناسایی بیماری تب دنگی در بندر لنگه مطرح شد که از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تکذیب شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1897

به "واکسن تب دنگی در آستانه اخذ مجوز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن تب دنگی در آستانه اخذ مجوز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید