(ویدئو) مسجد و مرکز اسلامی نیویورک؛ تلفیقی از معماری عثمانی و مدرن

به گزارش فیس راز، مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی نیویورک در شرق محله هارلِم، واقع در منهتن شهر نیویورک ایالات متحده واقع شده است. این مرکز فرهنگی اسلامی یکی از اولین مساجدی است که در شهر نیویورک ساخته شد.

(ویدئو) مسجد و مرکز اسلامی نیویورک؛ تلفیقی از معماری عثمانی و مدرن

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش ایکنا، طرح ساخت این مسجد به اواخر دهه شصت میلادی بازمی شود که ایده داشتن یک مرکز فرهنگی اسلامی از سوی مسلمانان این شهر مطرح شد. اما احداث این مرکز اسلامی به دلیل مسائلی مانند جمع آوری سرمایه مورد احتیاج از طرف مسلمانان، فرایند زمان بر خرید ساختمان های اطراف و تخریب آن ها سال ها به طول انجامید. در نهایت اکتبر 1984 کار ساخت این مرکز شروع شد.

ماه مِی 1987 و هم زمان با عید فطر، احداث بخش مسجد شروع و یک سال بعد نیز مناره آن ساخته و در نهایت 15 آوریل 1991 و در روز عید فطر این مسجد و مرکز فرهنگی افتتاح شد.

احداث این مرکز اسلامی که می تواند 1000 نمازگزار را در خود جای دهد، 14 میلیون دلار هزینه در بر داشت.

در ساخت این مسجد از معماری تلفیقی عثمانی و مدرن استفاده شده و عناصر اساسی بنا های اسلامی همچون محراب، نمازخانه و مناره در این مسجد به زیبایی طراحی شده اند.

علاوه بر برگزاری نماز های روزانه، این مرکز اسلامی خدمات گوناگونی را از جمله تدریس دروس اسلامی، مشاوره روانشناسی، ثبت ازدواج اسلامی، مراسم ترحیم، جمع آوری زکات و یاری های خیریه ارائه می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1626

به "(ویدئو) مسجد و مرکز اسلامی نیویورک؛ تلفیقی از معماری عثمانی و مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) مسجد و مرکز اسلامی نیویورک؛ تلفیقی از معماری عثمانی و مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید