پیکسل 4 در برابر پیکسل 3؛ مروری بر مهم ترین تفاوت ها

به گزارش فیس راز، شب گذشته گوشی های پیکسل 4 معرفی شدند و با توجه به گزارش های مفصلی که پیش از این منتشر شده بود، نکته چندان تازه ای در این رویداد مطرح نشد. در هر صورت در این مطلب قصد داریم به مهم ترین تفاوت های بین پیکسل 4 و پیکسل 3 بپردازیم.

پیکسل 4 در برابر پیکسل 3؛ مروری بر مهم ترین تفاوت ها

نمایشگر با رفرش ریت 90 هرتز

این مشخصه از جمله ویژگی های جذاب پیکسل 4 محسوب می شود. روزبه روز شرکت های سازنده بیشتری از نمایشگرهای مبتنی بر رفرش ریت بالاتر استفاده می کنند و این مشخصه می تواند تجربه کاربری استفاده از گوشی را لذت بخش تر کند. اگرچه برخی افراد نمی توانند تفاوت بین نمایشگر 60 هرتز و 90 هرتز را تشخیص بدهند، ولی در هر صورت نمی توان تفاوت بین آن ها را کتمان کرد.

یکی از نگرانی های مربوط به نمایشگرهای دارای رفرش ریت بالاتر بر سر کاهش عمر باتری است. البته گوگل وعده داده که در مواقعی که نیازی به این مشخصه وجود نداشته باشد، نرم افزار گوشی به صورت هوشمند رفرش ریت نمایشگر را به 60 هرتز تغییر می دهد.

دوربین ثانوی تله فوتو

در پنل پشتی پیکسل 4 ماژول مربع شکل دوربین توجه زیادی را جلب می کند که دو دوربین را در خود جای داده است. در دورانی که تقریبا تمام پرچم داران از سه دوربین بهره می برند، به نظر می رسد گوگل ناچار شده یک دوربین جدید به این ماژول اضافه کند. باید بگوییم هرچقدر هم الگوریتم های نرم افزاری گوگل فوق العاده باشند، در نهایت برخی از مشخصه ها نیازمند سخت افزار مناسب هستند.

دوربین ثانوی این دو گوشی از سنسور 16 مگاپیکسلی بهره می برد و زوم اپتیکال 2 برابری را به ارمغان می آورد. گوگل پیش از این با بهره گیری از نرم افزار دوربین پیروز شده بود زوم قابل توجهی را ارائه کند و حالا به لطف این دوربین، کیفیت زوم بهتر هم خواهد شد. برای علاقمندان به دوربین اولترا واید هم باید بگوییم که می توانند امیدوار باشند سال دیگر چنین دوربینی ارائه شود.

سیستم تشخیص چهره سه بعدی

چند سال بعد از اپل، گوگل هم بالاخره تصمیم گرفته از سیستم تشخیص چهره سه بعدی برای گوشی خود استفاده کند. البته به جای بریدگی نمایشگر، سنسورهای مربوط به این سیستم در حاشیه ضخیمی در بخش فوقانی نمایشگر تعبیه شده است. مانند فیس آی دی آیفون، این سیستم هم امنیت زیادی دارد و طبق بررسی های اولیه از لحاظ سرعت هم حرف زیادی برای گفتن دارد.

تعامل بدون لمس

در بالای نمایشگر پیکسل 4 سیستم راداری قرار گرفته است که می تواند حرکات دست را با سرعت و دقت زیادی تشخیص بدهد. به همین خاطر کاربران از طریق حرکت دادن دستان خود می توانند کارهایی مانند تنظیم صدا و تعویض آهنگ را انجام دهند. چنین مشخصه هایی اگرچه بر روی کاغذ جذاب به نظر می رسند، اما در عمل معمولا چندان کارآمد نیستند و خیلی زود برای کاربران تکراری می شوند. در هر صورت گوگل بودجه زیادی را صرف این تکنولوژی کرده و باید ببینیم که کاربران چه واکنشی به آن نشان می دهند.

تراشه اسنپ دراگون 855

مانند بسیاری از پرچم داران اندروید در سال 2019، گوشی های پیکسل 4 هم از تراشه اسنپ دراگون 855 بهره می برند که نسبت به اسنپ دراگون 845 حدود 30 درصد عملکرد بهتری دارد. این قدرت به همراه اندروید بهینه سازی شده برای پیکسل 4 مطمئنا منجر به بهبود تجربه کاربری می شود.

روی هم رفته، پیکسل 4 نسبت به نسل قبلی دارای چند ویژگی جدید مهم است که البته برخی از آن ها شاید در نهایت فقط پر زرق وبرق باشند و چندان کاربردی به حساب نیایند.در هر صورت برای اظهارنظر دقیق در مورد ویژگی ها و امکانات مختلف پیکسل 4، این دو گوشی باید مورد بررسی گسترده قرار بگیرند.

در رویداد رونمایی از گوگل پیکسل 4 چه گذشت؟

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 568

به "پیکسل 4 در برابر پیکسل 3؛ مروری بر مهم ترین تفاوت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکسل 4 در برابر پیکسل 3؛ مروری بر مهم ترین تفاوت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید