کشف یکی از قدیمی ترین دایناسورهای دنیا به لطف باران های شدید

به گزارش فیس راز، یکی از قدیمی ترین دایناسورهایی که تا به امروز کشف شده، با یاری باران های سیل آسا در استان ریو گرانده دو سول در برزیل به دست آمده. پس از باران های شدید که فرایند فرسایش را در نزدیکی یک مخزن آبی متعلق به دوره تریاسیک تسریع کرد، دیرین شناسان به این کشف دست یافتند. این فسیل حدود 233 میلیون سال قدمت دارد.

کشف یکی از قدیمی ترین دایناسورهای دنیا به لطف باران های شدید

اگر تاریخ گذاری ها صحیح باشند، این حیوان در ابتدای دوره دایناسورها قرار گرفته است. این موجودات پیش تاریخی احتمالاً در دوره تریاسیک و در زمانی که همه قاره ها در یک خشکی بزرگ به نام پانگه آ (Pangaea) به هم پیوسته بودند، ظهور کردند.

شکارچی بزرگ و قدیمی

این فسیل که منتظر آنالیز ها و انتشار تحقیقات بیشتر است، به یک شکارچی رده بالا از خانواده هِرِراسوریدائه (Herrerasauridae) تعلق دارد. این خانواده شامل دایناسورهای گوشت خواری است که بر روی دو پا حرکت می کردند. احتمالاً این فسیل یکی از کامل ترین نمونه های این خانواده باشد که تا به امروز کشف شده است.

پس از باران های شدید، تیمی از دیرین شناسان به رهبری رودریگو تِمپ مولِر (Rodrigo Temp Müller) از دانشگاه فدرال سانتا ماریا، چندین استخوان را کشف کردند. با حفاری بیشتر، آنها دریافتند که بیشتر اسکلت این حیوان باستانی که حدود 2.5 متر طول داشت، در محل قرار گرفته است.

فرصت یادگیری و چالش های ناشی از آب و هوا

اگرچه به نظر می رسد که این کشف بزرگ به لطف باران ها به دتانشمندان هدیه شده، اما در واقعیت، شرایط جوی شدید می تواند به اکتشافات دیرین شناسی آسیب برساند. در منطقه ها دیگر، تیم استخوان لگن و استخوان پای یک فسیل دیگر را یافت که به وسیله باران های شدید تخریب شده بود، که این امر خواندن اطلاعات فسیلی کمیاب را دشوارتر می نماید.

این کشف باستانی فرصتی هیجان انگیز برای یادگیری بیشتر درباره روزهای نخستین دایناسورها فراهم می نماید. اینکه این حیوان یک گونه تازه برای علم است یا عضو یکی از گونه های موجود، هنوز معین نیست، اما تیم به شدت هیجان زده و شگفت زده از آنچه که تا به امروز کشف نموده اند، هستند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 مرداد 1403 بروزرسانی: 25 مرداد 1403 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2415

به "کشف یکی از قدیمی ترین دایناسورهای دنیا به لطف باران های شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یکی از قدیمی ترین دایناسورهای دنیا به لطف باران های شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید