کنایه های نیش دار مربی پرسپولیس به استقلالی ها

به گزارش فیس راز، حمید مطهری درباره شرایط این روز های پرسپولیس اظهار کرد: از 5 خرداد پارسال، بعد از اتفافاتی که در رابطه با کرونا رخ داد کارمان را جدی شروع کردیم و تا امروز بی وقفه کار کردیم. خدا را شاکریم که تلاش های ما منجر به قهرمانی تیم در لیگ برتر شد و همراه پرسپولیس توانستیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم. کار ما برای رسیدن به فینال بسیار سخت بود، اما بازیکنان نشان دادند که واقعا توانایی های زیادی دارند با این حال اتفاقاتی رخ داد که علی رغم شایستگی که داشتیم در فینال قهرمان نشدیم. بدون وقفه و بدون استراحت کارمان را ادامه دادیم و روز های سختی را پشت سر گذاشتیم. برای حفظ شرایط تیم از نظر فنی و فیزیکی شرایط سختی را تحمل کردیم، اما در کنار آن مسائل مالی هم کارمان را دوچندان می کرد. مسائل مالی اولویت بازیکنان و کادر فنی نبودند، اما مسائل مالی اگر حل نشود کار واقعا سخت می شود. با این که اعتقاد دارم مدیران باشگاه ما از زمانی که آمدند تلاش می کرده اند، اما امیدوارم شرایط بهتر بشود، چون فینالیست آسیا لیاقت این را دارد شرایطی بهتر از این داشته باشد. با وجود همه مسائل ما به نام کادر فنی تلاش کرده ایم وظیفه مان را به نحو احسن انجام بدهیم و فکر می کنم هواداران هم راضی هستند که با همه انرژیمان برای موفقیت تیم تلاش می کنیم. الان با سپاهان در کورس قهرمانی هستیم و دو تیم شانه به شانه هم پیش می فرایند من امیدوارم اتفاقاتی که در آینده رخ می دهد فوتبالی باشد و در زمین مسابقه رقابت مشخص کند که چه تیمی قهرمان است.

کنایه های نیش دار مربی پرسپولیس به استقلالی ها

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ بهابادی بیشتر بدانید.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت های خود به وحدت تاکتیکی تیمش اشاره کرد و گفت: تیمی که بعد از چهار قهرمانی دوباره همان فرایند را ادامه می دهد این نشان می دهد که تیم ما برای رسیدن به پیروزیت تلاش می کند. راز پیروزیت ما به غیر از مسائل فنی چیزی خیلی پیچده ای هم نیست، چون رمز پیروزیت ما همدلی میان اعضای تیم است. درست است که مسائل فنی و تاکتیکی هم بسیار مهم است، اما همدلی از همه چیز مهم تر است که در تیم ما کاملا مشهود است. از جوانترین بازیکن تا باتجربه ترین بازیکن وظایفشان را به نحو احسن انجام می دهند. مدتی بود سیدجلال حسینی کمتر در ترکیب تیم قرار می گرفت، اما مثلا در ملاقات برابر پیکان وقتی در دقایق پایانی به نام یار تعویضی وارد زمین می شد با انرژی و تلاش و انگیزه مضاعف خودش را برای بازی آماده می کرد. وقتی کاپیتان تیم ما چنین انگیزه ای دارد قطعا سایرین از او الگوبرداری می کنند. بازیکن جوان ما مثل محمد شریفی که در یک بازی آسیایی به میدان می رود مانند یک بازیکن باتجربه عمل می کند. این ها نشان می دهد که همه بازیکنان ما به وظایف خود آگاه هستند و با تعهد کامل کار می کنند.

وی ادامه داد: ما در کنار همدلی مسائل فنی و تاکتیکی را هم به دقت زیر نظر داریم و کار را پیش می بریم. تمام گروه فنی ما که در راس آن آقای گل محمدی حضور دارند کار و تلاش می کنند تا شرایط ما روز به روز بهتر بشود. ما همیشه در پی این هستیم که استاندارد های خودمان را ارتقا بدهیم. بیشتر توجه ما معطوف به مسائل داخل زمین است تا این که بخواهیم بیایم روی حاشیه ها کار کنیم و تمرکز خودمان را برهم بزنیم.

مطهری در بخش دیگری از صحبت هایش درباره حواشی پرسپولیس و این که گفته می شود جریانی خاص این تیم را به قهرمانی می رساند و قهرمانی های متعدد این تیم به خاطر حمایت های بیرون از زمین بوده است گفت: درباره این که چرا پرسپولیس 4 بار قهرمان شده است خیلی چیز پیچیده ای نیست. در لیگ های معتبر دنیا هم می بینید گاهی تیمی چند سال پشت سر هم قهرمان می شود. به طور مثال در ایتالیا یوونتوس 6 بار و بایرن مونیخ در آلمان 8 بار پیاپی قهرمان شده اند. ما حواشی این چنینی را اطراف آن تیم ها نمی بینیم. یعنی نمی آیند بگویند فلانی حمایت کرد که یوونتوس قهرمان شده است، چون به آن سطح از حرفه گری رسیده اند و می دانند که نتایج درون زمین رقم می خورند.

او ادامه داد: ما تا زمانی که در پی این گونه مسائل حاشیه ای باشیم و در پی این نباشیم که مسائل باشگاه محبوب خودمان را ریشه یابی کنیم و مسائل فنی و مدیریتی را دقیق بررسی کنیم، باز هم نمی توانیم پیروز بشویم و همین فرایند ادامه دارد. گاهی در این شرایط راحت ترین کار را انتخاب می کنیم و سعی می کنیم فقط درباره دیگران صحبت کنیم و بگویم فلانی از فلان تیم حمایت می کند که قهرمان شده است. این مسائل پیش پا افتاده و بسیار پوچ هستند تا زمانی که تفکراتمان این گونه باشد و به اصل موضوعات نپردازیم مسائل وجود خواهند داشت. آیا در لیگ قهرمانان اسیا داوران از ما حمایت می کنند یا شخص خاصی به ما کمک می کند؟ ما در این جا سعی می کنیم با کوچک کردن یکدیگر خودمان را بزرگ کنیم، اما این راهش نیست. یک نفر باید با رفتار و عملکردش نشان بدهد که بهترین است. در لیگ قهرمانان آسیا یک بار آقای لوران بلان را ملاقات کردم و او هم نحوه بازی تیم پرسپولیس را بسیار تمجید کرد و گفت شما فراتر از استاندارد های آسیا بازی می کنید. وقتی او به نام یک مربی شناخته شده که سرمربی تیم ملی فرانسه و باشگاه پاری سن ژرمن این گونه از تیم ما صحبت می کند، پس نشان می دهد که پرسپولیس توانایی خودش را نشان داده است. با این حال ما باز هم در پی این هستیم که بهتر بشویم و هفته به هفته پیش برویم.

مربی تیم پرسپولیس به حمایت محمدجواد آذری جهرمی از پرسپولیس اشاره کرد و گفت: این که کسی طرفدار تیمی باشد و شجاعانه آن را اعلام کند هیچ ایرادی ندارد. خیلی از افراد مشهور طرفدار یک تیم هستند، اما هیچ وقت نمی آیند که بگویند طرفدار کدام تیم هستند. این که یک وزیر بیاید بگوید من طرفدار یک تیم هستیم هیچ ایرادی ندارد، چون او یک شخصیت حقیقی هم دارد که می تواند طرفدار تیمی باشد. با این حال کری خوانی ها باید در حدی باشد که در آن بی احترامی وجود نداشته باشد. ما باید به حریفمان هم احترام بگذاریم و بی احترامی نکنیم. البته من صحبت های آقای وزیر را که دیدم بی احترامی در آن ندیدم. قصد من حمایت از آقای آذری جهرمی نیست، اما واقعا در صحبت او توهینی وجود نداشت. این که آدم بعد از یک باخت مسائل کلی و فنی یک تیم را زیر نظر نگیرد و بررسی نکند و توپ را به زمین وزیر و وکیل بیندازد کار قشنگی نیست.

مطهری همچنین درباره مسائل مالی باشگاه پرسپولیس هم گفت: ما تا به حال کمترین دریافتی را نسبت به سایر تیم ها داشتیم. با پرداختی ای که چند روز قبل به ما داشتند میزان دریافتی ما به 60 درصد رسید. اگر از تیم پرسپولیس حمایت می شود، پس چرا ما کمترین دریافتی را داشته ایم؟ ما یک ریال پاداش دریافت نکرده بودیم تا این که چند روز قبل مبلغی را به حساب ما به نام پاداش واریز کردند. ما چطور تیم حکومتی هستیم که کمترین دریافتی را داشته ایم؟ ما چطور تیم حکومتی هستیم، اما باشگاه از هواداران کمک می خواهد؟

در ادامه این مصاحبه مطهری به اشتباهات داوری و همینطور اعتراضات نیمکت ها در جریان بازی اشاره کرد و گفت: بهتر است داوران ما باید در زمین شجاعانه تصمیم بگیرند و نیمکت ها برایشان تفاوت نداشته باشد. من آقای فغانی را به نام مثال مطرح می کنم، چون او هیچ وقت در زمین مسابقه اعتنایی به نیمکت ها ندارد. او با شجاعت تمام درون زمین روی صحنه ها قضاوت می کرد. من به نام بردار کوچک داوران که با بیشترین زحمت و کمترین دریافتی را همیشه داشته اند، می خواهم با شجاعت در زمین مسابقه عمل کنند. اگر چنین بشود نیمکت هایی که می خواهند با فریاد زدن و اعتراض کردن از داور امتیاز بگیرند، دیگر به هدفشان نمی رسند و این گونه مسائل کمتر می شود. الان کم کم این باور برای ما شکل می گیرد که اگر اعتراض نکنیم، حقمان را نمی دهند. این نباید باب بشود که اگر اعتراض کنیم داور به نفع ما سوت می زند.

وی همچنین به رقابت پرسپولیس و سپاهان در صدر جدول اشاره کرد و اظهار کرد: رقابت ما و سپاهان در صدر جدول باعث جذابیت لیگ می شود. سال گذشته ما با تیم دوم جدول 14 امتیاز اختلاف داشتیم، اما الان رقابت شانه به شانه جذابیت خودش را دارد. قبلا هم گفته بودم نیم فصل دوم مثل رانندگی در شب است و باید با تمرکز بالا برویم تا در نهایت قهرمان بشویم. ما باید با آرامش بازی به بازی پیش برویم تا در انتهای لیگ سربلند باشم. پرسپولیس همیشه باید فکر برنده خواه داشته باشد و به خاطر همین ما در جام حذفی هم با انگیزه بالا حضور داریم و تلاش می کنیم در این جام هم قهرمان بشویم. ما نشان داده ایم در همه جام ها مدعی هستیم.

مطهری در ادامه در پاسخ این سوال که آیا لیستی به باشگاه ارائه شده که باشگاه برای جذب آن بازیکنان اقدام کند گفت: در برخی صحفه های مجازی دیده بودم که نوشته بودند باشگاه با فلان بازیکن مذاکره و با فلان بازیکن به توافق رسیده، اما واقعا چنین چیزی نیست. الان با تمرکز بالا صرفا به بازی های پیش رو فکر می کنیم پس بنابراین این که بخواهیم در پی مذاکره با بازیکنان نو باشیم اصلا واقعیت ندارد، اما به باشگاه گفته ایم که با بازیکنان فعلی تمدید کنند. باشگاه هم مذاکراتی را چه به صورت مکتوب و چه شفاهی انجام داده تا قرارداد بازیکنان را تمدید کنند. این مرحله اول اقدام ماست، چون ابتدا باید ببنیم در تیم ما چه بازیکنانی حضور دارند بعد لیست خرید را به باشگاه بدهیم.

وی همچنین گفت: همیشه از گروه مدیریتی نو حمایت کردم، چون آن ها در تلاش هستند مسائل برطرف شود. با این حال در جا های هم صحبت کردم و گفته ام مدیریت باید مسائل را حل کنند. ما تا به حال کمترین دریافتی را داشته ایم، اما می دانیم که آقای سمیعی به نام مدیرعامل باشگاه صادقانه زحمت می کشد و پا به پای ما پیش می آید تا بازیکنان را از بابت پرداختی ها نگران نکند. ما پرسپولیس هستیم و به نام نایب قهرمان آسیا توقع داریم حمایت بیشتری از تیم بشود.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس به حواشی ملاقات تیمش برابر ذوب آهن اشاره کرد و گفت: ما رقابت سالمی درون زمین انجام می دهیم و نمی دانیم چرا حواشی عجیبی بیرون زمین رخ می دهد. در روزی که پیش از ملاقات از ذوب آهن در راه رفتن به ورزشگاه، نارنجکی به اتوبوس بازیکنان برخورد کرد و اتوبوس ما هم کمی عقب تر بود و اگر راننده اتوبوس ما مهارت کافی را نداشت، اتوبوس واژگون می شد. همه می گویند نارنجک به اتوبوس خورده است، اما من احساس می کردم خمپاره به اتوبوس برخورد کرده است. فکر می کنم این کار برنامه ریزی شده بود، چون افرادی از قبل در جای مشخص ایستاده بودند و این کار را انجام دادند. این موضوع در واقع ارتباطی به باشگاه ذوب آهن نداشت. آیا این افراد فکر کرده اند اگر اتوبوس واژگون می شد، چه حادثه ناگواری رخ می داد؟ زمانی که ما به ورزشگاه رسیدم پا های بازیکنان می لرزید و واقعا حال خوبی نداشتند، چون واقعا شوکه شده بودیم. پلیس و نیروی انتظامی باید بیشتر برای تامین امنیت تیم ها تلاش کنند، چون در راه وقتی اتوبوس وارد اتوبان شد، فقط یک خودروی پلیس تیم را همراهی می کرد. با این حال باشگاه ذوب آهن مقصر نیست، چون آن ها نهایت تلاششان را کردند که بازی در بهترین شرایط برگزار شود. آقای کربکندی هم در باشگاه ذوب آهن هستند و من مدتی در تیم راه آهن دستیار ایشان بودم و می دانم که او چنین شخصیتی ندارد که بخواهد به این مسائل دامن بزند. با توجه به اتفاقاتی که قبلا در اصفهان رخ داده پلیس باید بیشتر دقت کند که اتفاقات این چنینی رخ ندهد.

وی درباره رای کمیته انضباطی که اعلام کرده ملاقات های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه بی طرف برگزار شود اظهار کرد: از کمیته انضباطی سوالی دارم و سوالم این است که مگر اتفاقات بازی مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی رخ داده که پرسپولیس را از میزبانی محروم کردند؟ رای باید سنخیت و عدالت داشته باشد. این گونه رای ها اصلا قشنگ نیست. خواهشم از کمیته انضباطی این است من را در این زمینه توجیه کند.

مربی تیم پرسپولیس در ادامه اشاره ای به اردوی تیم ملی و بازی های پیش روی این تیم در مقدماتی جام دنیای داشت و شرح داد: اینکه شش بازیکن از پرسپولیس به تیم ملی دعوت شدند بسیار خوب است. البته معتقدم سیامک نعمتی از همان ابتدا می توانست به تیم دعوت شود. سایر بازیکنان هم لیاقت این را داشتند که به تیم ملی دعوت بشوند، اما ما باید یاد بگیریم که به نظر سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم، چون در نهایت او باید پاسخگو باشد. درباره بازی های پیش روی تیم ملی باید هم بگویم بازی های بسیار سختی داریم و روز های سختی در انتظار تیم ملی است. اگر الان تیم ملی در کیش اردو زده حتما سرمربی تیم ملی کیش را انتخاب کرده است و هر گونه برنامه آماده سازی تیم ملی با نظر سرمربی تیم ملی بوده است. با این که بازی های سختی داریم، اما فوتبالیست های ما همیشه در جا های سخت کار های بزرگ کرده اند و امیدوارم پیروز بشوند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1815

به "کنایه های نیش دار مربی پرسپولیس به استقلالی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنایه های نیش دار مربی پرسپولیس به استقلالی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید