کیخا: قرار بود ژیمناستیک تیمی به جاکارتا اعزام گردد، امیدی به کسب مدال نداریم

به گزارش فیس راز، دارنده مدال برنز خرک حلقه آسیا می گوید که ژیمناستیک رشته پایه و پر مدالی است و باید به صورت تیمی به جاکارتا اعزام می شد.

کیخا: قرار بود ژیمناستیک تیمی به جاکارتا اعزام گردد، امیدی به کسب مدال نداریم

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

سعید رضا کیخا در گفت وگو با خبرنگاران، در واکنش به لیست نهایی تعداد ژیمناست های اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: فکر می کردم که ژیمناستیک به صورت تیمی به رقابت ها اعزام گردد. طبق آخرین صحبت هایی که شده بود قرار بر این بود که تیم اعزام گردد تا همه به صورت تیمی و هم به صورت انفرادی رقابت کنیم.

نایب قهرمان رقابت های ژیمناستیک تیوتا کاپ ژاپن در ادامه ، خاطر نشان کرد: ژیمناستیک ایران در بازی های آسیایی اینچئون ، گوانجو و قطر به صورت تیمی اعزام شد. ژیمناستیک رشته مادر و پر مدالی است و باید ماهیت و اهمیت این رشته حفظ گردد. توسعه ژیمناستیک سبب رشد سایر رشته ها خواهد شد. فکر می کنم اگر در بازی های آسیایی جاکارتا به صورت تیمی اعزام می شدیم خیلی بهتر بود. هر چند که در مجموع با شش وسیله امید کسب مدال نداریم، اما باید اعزام به صورت تیمی انجام می شد، تا انگیزه ها بالا رود.

دارنده مدال برنز آسیا در خصوص اردوهای ژیمناستیک هنری، گفت : خدا را شکر اردوها خوب است و به صورت منسجم برگزار می گردد. اردوها در شهرستان های مختلفی انجام می گردد و شرایط نسبتا خوب است. در حال حاضر زیر نظر خیرخواه مربی تیم ملی تمرین می کنیم. چند روزی است که یک سرمربی هلندی به ایران آمده است. او چند سالی است که مربی تیم ملی بلژیک بوده و این مربی از نظر اخلاقی و فنی خوب است. ما اکنون از نظر فنی از هدایت او استفاده می کنیم و امیدواریم که بتوانیم عملکرد خود را بهتر کنیم. البته نمی دانم که او تا چه زمانی در ایران خواهد بود. در حال حاضر دو هفته است که آمده و سرمربی و بچه ها از مشاوره های او استفاده می نمایند.

کیخا در ادامه گفت : در مسابقات اخیر نتایج خوبی به دست آوردم و خیلی خوش بینم که بتوانم در بازی های آسیایی جاکارتا پیروز شوم. در یک سال اخیر با ثبت حرکات جدیدی توانستم افتخارات زیادی را برای کشورم به دست آورم. این افتخارات سبب شد که از لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابم. نمره پایه من بالا آمده و کیفیت برنامه هایم بهتر شده است. در مسابقات اخیر در باکو نمرات خوبی را کسب کردم و این ها مرا امیدوارتر نموده است. اگر این روند صعودی و پیشرفت طی گردد می توانم شاهد نتایج خوبی در جاکارتا باشم.

وی اعلام کرد: در سال های اخیر شرایط خوبی پیدا کردم و خیلی امیدوارم، اما نمی توان قول 100 درصدی داد. پیش بینی در ژیمناستیک سخت است چون به خیلی از عوامل بستگی دارد. مخصوصا در وسیله خرک حلقه که علاوه بر قدرت بدنی به حفظ تعادل نیز نیاز دارد. اگر تعادل بر هم بخورد ژیمناست از روی خرک سر می خورد و امتیاز از دست خواهد رفت.

او به نداشتن خرک حلقه استاندارد در شیراز اشاره نمود و گفت : یکی از مسائل و معضلات اساسی من این است که در شهر خودم خرک حلقه استاندارد ندارم. وسیله خرک حلقه شیراز خیلی متفاوت با خرک حلقه مسابقات بین المللی است. تقاضا دارم که هر چه زودتر مسئولان رسیدگی نمایند تا این مشکل حل گردد.

کیخا در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر در خرک حلقه اختلاف بسیار کمی با رقبای مطرح آسیایی و جهانی دارم و خیلی وقت ها آنها را پشت سر گذاشته ام. رقابت ها بسیار تنگاتنگ است و عوامل خیلی کوچک تاثیر گذار خواهد بود چه برسد به این مشکل بزرگ من . خرک حلقه وسیله کار من است . من در شهر خودم نمی توانم آن طور که باید و شاید در خرک حلقه تمرین کنم و تنها باید تمرین بدنسازی کنم. اگر این مشکل حل گردد خیلی می تواند به من یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 385

به "کیخا: قرار بود ژیمناستیک تیمی به جاکارتا اعزام گردد، امیدی به کسب مدال نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیخا: قرار بود ژیمناستیک تیمی به جاکارتا اعزام گردد، امیدی به کسب مدال نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید