گذر فرهنگی، فضایی برای ارتقاء خلاقیت شهروندان

به گزارش فیس راز، خبرنگاران/لرستان معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: گذرهای فرهنگی بخشی از کالبد هنری شهر و فضایی برای ارتقاء خلاقیت شهروندان محسوب می شوند.

گذر فرهنگی، فضایی برای ارتقاء خلاقیت شهروندان

رضا احتیاجی، در ملاقات با شهردار خرم آباد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب، اظهار کرد: با توجه به جلسات اجرا شده با شهردار پیشین مرکز استان و پیگیری های اجرا شده در حوزه شهری، طرح ایجاد گذر فرهنگ و هنر مطرح و به عنوان یکی از طرح های پیشنهادی به دبیرخانه مرکز کتاب ایران ارسال شد.

وی با تأکید بر اینکه گذرهای فرهنگی بخشی از کالبد هنری شهر و فضایی برای ارتقاء خلاقیت شهروندان محسوب می شوند، مطرح نمود: گذرها فرصتی برای برقراری ارتباط بی واسطه بین ارائه دهندگان خدمات فرهنگی و هنری با مصرف نمایندگان هستند که مردم آن ها را به عنوان مقصد گذراندن اوقات فراغت و یا تأمین کالاها و ملزومات فرهنگی انتخاب می نمایند.

احتیاجی توضیح داد: در گذرهای فرهنگ و هنر مجموعه ای از کسب و کارهای فرهنگی و هنری فعالیت می نمایند و فضای بیرونی آن برای عرضه هنر خیابانی، هنرهای آیینی و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری است.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اعلام کرد: با توجه به قرار گرفتن خرم آباد در بین 36 شهر راه یافته به مرحله نیمه نهایی مرکز کتاب ایران، احتیاج است در حوزه فرهنگی، ارتباطات و تعامل شهرداری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر شده تا زمینه های انتخاب این شهر به عنوان مرکز کتاب بیش از پیش فراهم گردد.

وی اضافه نمود: رسالت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست گذاری، برنامه ریزی، راهنمایی، حمایت و نظارت بر فعالیت فرهنگی و هنری است و از آنجا که شهرداری خرم آباد ظرفیت های خوبی در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری دارد، انعقاد تفاهم نامه های مشترک بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری می تواند منجر به تأثیر بیشتر این فعالیت ها در سطح جامعه گردد.

در ادامه این ملاقات، سعید فتوحی، شهردار خرم آباد، اظهار کرد: از تمامی پروژه های فرهنگی و هنری که بتواند خرم آباد را بیش از گذشته به کشور معرفی کند حمایت می کنیم.

وی اضافه نمود: در راستای ایجاد فرهنگ سرا در شهر خرم آباد کوشش های خوبی اجرا شده اما وجود سرمایه گذار بخش خصوصی در این راه می تواند ما را سریع تر به نتیجه مطلوب برساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1992

به "گذر فرهنگی، فضایی برای ارتقاء خلاقیت شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذر فرهنگی، فضایی برای ارتقاء خلاقیت شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید