تور ارزان روسیه: 8 فرودگاه روسیه که ساختمان چوبی دارند!

به گزارش فیس راز، فرودگاه های چوبی روسیه

وقتی حرف از فرودگاه می گردد یاد مجموعه ای بزرگ می افتیم که با Hهن و بتون ساخته شده است اما این بار می خواهیم به سراغ فرودگاه های متفاوت برویم فرودگاه هایی که با چوب ساخته شده اند و ظاهر و نمایی متفاوت دارند. روسیه کشوری پهناور با شهرهای بسیار است که فرودگاه های زیادی را در خود جای داده که در میان آن ها گاهی به فرودگاهی چوبی و متفاوت برمی خوریم که شکل و شمایلی جالب دارند. در شمال دور روسیه به ساختمان هایی هست که در نگاه اول اصلا باور نمی کنید که فرودگاه باشند! می خواهیم 8 تا فرودگاه های چوبی روسیه را معرفی کنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ارزان روسیه: 8 فرودگاه روسیه که ساختمان چوبی دارند!

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

1- فرودگاه سیمچان | Seymchan

وقتی برای اولین بار چشمتان به ساختمان این فرودگاه می افتد فکر می کنید با یک فروشگاه و یا کافه سرکار دارید اما اینجا یک فرودگاه واقعی است. این فرودگاه در سال 1944 در استان ماگادان درست شده و در آن موقع تنها جهت ارتباطی هوایی بین الاسکا به سمت سیبری به شمار می رفت به طوری که حتی امروز هم تنها فرودگاه فعال این منطقه است. با وجود این فرودگاه مردم می توانند به راحتی به استان ماگادان بروند و زمین شناسان می توانند از این فرودگاه پروازهای چارتر داشته باشند.

2- فرودگاه سولووکی | Solovoki

فرودگاه سولووکی که قبل از جنگ در جزایر یولووتسکی بنا شده در مدت جنگ مورد استفاده نیروی هوایی روسیه بود. امروز در تابستان این فرودگاه چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد چون مردم می توانند برای رفتن به این مکان از فرابرهای عمومی استفاده نمایند اما در فصل سرد زمستان دیگر امکان رفت و آمد این کشتی ها وجود ندارد و این فرودگاه به تنها راه ارتباط با دنیای بیرون تبدیل می شود. البته در بیشتر روزهای زمستان هم شرایط بد جوی نمی گذارد تا هواپیماها پرواز نمایند. مسافران زیادی در روزهای مختلف هفته به وسیله این فرودگاه خودشان را از آرخانگلسک به سولووکی می رسانند. این فرودگاه در چند قدمی کلیسایی مجذوب کننده قرار دارند که خیلی از مسافران از آن هم تماشا می نمایند.

3- فرودگاه اولنیوک | Olenek

باز هم فرودگاهی کوچک و چوبی دیگر که تصورات قبلی شما نسبت به فرودگاه را عوض می نماید، فرودگاهی که در در نزدیکی روستای Yakut واقع شده و پروازهای زیادی به سمت یاکوتسک و شهرهای دیگر انجام می دهد. این فرودگاه در چند کیلومتری روستا قرار گرفته است و حتی برای رسیدن به آن نیاز به هیچ ماشینی نیست به طوری که اهالی برای رفتن به آنجا پیاده روی می نمایند.

4- فرودگاه ژی جیانسک | Zhigansk

در روستاهای کوچک معمولا اثری از فرودگاه نیست اما این روستای دورافتاده و کوچک روسیه به تازگی فرودگاه دار شده است، فرودگاهی که در فواصل زمانی شخص پروازهایی به سمت یاتوسک و دیگر منطقه ها انجام می دهد. در اینجا حتی امکان هلی کوپتر سواری هم وجود دارد و افراد زیادی برای رسیدن به مقاصد خود از هلیکوپترها استفاده می نمایند.

5- فرودگاه مزن | Mezen

این فرودگاه کوچک و چوبی در آرخانگلسک قرار و در طی هفته پروازهای زیادی از آن به شهرهای اطراف انجام می شود. در این شهر کوچک یک اتوبوس رفت و آمد می نماید که مردم را به این فرودگاه می رساند. این فرودگاه در 4 کیلومتری شمال شهر مزن جای دارد و پروازهای کوچک را مدیریت می نماید.

6- فرودگاه واناوارا | vanavara

روستاهای نواحی سیبری سردند و دور افتاده مخصوصا وقتی دیواری طبیعی این روستاها را از دیگر نقاط جدا می اندازد این روستا ها دورافتاده تر از هر جای دیگری می شوند. در کنار روستای واناوارا رودخانه ای خروشان هست که بین این روستا و و دیگر روستاها و شهرها فاصله انداخته است پس اگر می خواهید از این فرودگاه بهره ببرید باید زمان سفرتان را به فصل زمستان موکول کنید در غیر این صورت به شهرهای نزدیک تر بروید. این فرودگاه در 2 کیلومتری شمال شرقی واناوارا قرار گرفته است و باند فرود بتونی آن به خوبی محافظت شده است.

7- فرودگاه بلایا گورا | Belaya Gora

این فرودگاه در ساحل رود اندگریکا در یاکوتیه یا همان جمهوری یاقوتستان قرار گرفته است و در تمام مدت سال به منطقه ها بزرگ تر چون یاکوتسک و حتی منطقه ها دورتر پرواز انجام می دهد. چیزی که در خصوص این فرودگاه اول از همه نظرها را جلب می نماید نما و ظاهر متفاوت ان است که هماهنگی زیادی با خانه ها و چشم اندازهای اطراف دارد. در اطراف این فرودگاه هتل های زیادی هست که مسافران در مدت اقامت خود در این منطقه از آن ها استفاده می نمایند.

8- فرودگاه ایگریم | Igrim

ایگریم، روستایی در ناحیه خانتی مانسی است که در سمت راست ساحل رودخانه سوسوا جای دارد. اما ماجرای ساخت فرودگاه در این محل به دهه 1960 برمی شود، در آن موقع در این محل میدان های گازی زیادی پیدا شد و برای همین در این محل فرودگاه ساخته شد. این فرودگاه یک باند منحصربفرد و خاص دارد که احتمالا نمونه آن را در هیچ شهر دیگری از روسیه پیدا نمی کنید. هفته ای دو بار از این فرودگاه به سمت شهرهای تیومن و خانتی مانسی پرواز انجام می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2108

به "تور ارزان روسیه: 8 فرودگاه روسیه که ساختمان چوبی دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: 8 فرودگاه روسیه که ساختمان چوبی دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید