آشنایی با مفهوم Carbon neutral و تعهد ال جی برای دستیابی به آن تا سال 2030

به گزارش فیس راز، این روزها شرکت های کوچک و عظیم فراوانی در توصیف خود از عباراتی همچون carbon neutral (کربن خنثی)، Zero Carbon (کربن صفر) و مانند آن استفاده می نمایند و اهداف و برنامه های خود را برای رسیدن به آن اعلام می نمایند. اگرچه این عبارات و عناوین سال ها است که برای دانشمندان، هواداران محیط زیست و محافل علمی آشنا و شناخته شده هستند، اما مصرف نمایندگان و مشتریان شرکت ها فقط مدتی است که این عبارات را می شنوند.

آشنایی با مفهوم Carbon neutral و تعهد ال جی برای دستیابی به آن تا سال 2030

آمازون متعهد شده تا 2040 کربن خنثی را در شرکتش اجرایی کند. مایکروسافت قرار است تا 2030 به کربن منفی برسد. استارباکس میخواهد طی یک دهه آینده میزان انتشار کربن و هدر رفت آب را 50 درصد کاهش دهد. ال جی الکترونیکس که یک شرکت بین المللی بسیار عظیم با بازوهای اجرایی بسیار متنوع در صنایع گوناگون است، میخواهد تا 2030 کربن خنثی و کربن صفر را در تمامی مجموعه های خود اجرایی کند.

اما موضوع اصلی این عبارات چیست و هرکدام چه معنی دارند؟

کربن خنثی: محصول یا شرکتی است که هراندازه دی اکسید کربن روانه اتمسفر کره زمین می نماید، به همان اندازه از میزان دی اکسید کربن انتشاریافته می کاهد و به حاصل جمع انتشار کربن صفر می رسد. این کار معمولاً به وسیله برنامه های جبران کربن یا تأمین اعتبار پروژه های پایدار و زیست محیطی انجام می شود تا به اندازه کربن منتشرشده، برنامه های جبرانی گوناگون اجرا نماید.

کربن صفر: این عبارت معمولاً برای ساختمان ها و برنامه های حمل ونقلی استفاده می شود که carbon neutral هستند. ساختمانی که انرژی خود را از منابع تجدید پذیر تأمین می نماید و سعی دارد انتشار کربن در تمامی مراحل ساخت و کاربری خود را حذف نماید، می تواند این عنوان را کسب کند.

کربن منفی: در یک شرکت کربن منفی، میزان کربنی که حذف می شود بیشتر از مقداری است که به دلیل فعالیت های شرکت وارد اتمسفر می شود. این مرحله یک گام فراتر از کربن خنثی است.

هنگامی که شرکت ها از محصولاتشان صحبت می نمایند، معمولاً از عبارات محصول سبز یا پایدار برای توصیف فراوریات سازگار با محیط زیست استفاده می نمایند. اما هنگام توصیف شرکت از عباراتی همچون کربن خنثی یا کربن صفر بهره می برند که به توجه و مسئولیت پذیری شرکت در تمامی زنجیره فراوری، لجستیک، انبار، مصرف انرژی و مواد اولیه اشاره دارد. علاوه بر این باید به اهداف اجرایی همچون کوشش برای کاهش اثر کربن یک محصول یا شرکت به شیوه ای قابل اندازه گیری ازنظر علمی هم اشاره داشت.

البته حرکت به سمت این اهداف برای هر کسب وکاری متفاوت است. اینکه شرکت یک واحد اداری در ساختمانی عظیم اجاره کرده، امکان حرکت به این سمت و موقعیت های ممکن را بسیار محدود می نماید. یا اینکه شرکتی کوچک با 10 کارمند بسیار ساده تر از شرکت های عظیم با ده ها کارخانه در سراسر دنیا می تواند به این اهداف برسد.

برنامه های ال جی برای آینده ای بهتر و سیاره ای سالم تر

شرکت ال جی الکترونیکس که همیشه در صنایع گوناگون ازجمله لوازم خانگی، سرگرمی های خانگی، پنل های خورشیدی، راهکارهای تجاری، تجهیزات گرمایش و تهویه مطبوع و... از پیشتازان بازار طی دهه های اخیر بوده، در زمینه دغدغه ها و برنامه های زیست محیطی هم همیشه جزو شرکت های پیشتاز و مؤثر در کاهش آلودگی و بهبود شرایط اقلیمی است.

ال جی مدت مدیدی است که به کاهش اثرات کربن در تمامی فعالیتهای خود توجه نشان داده و به شکل هم زمان طرح Zero Carbon-Neutral را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است، تا نه تنها به کربن خنثی در تمامی محصولات و فرآیندهای خود دست پیدا کند، بلکه به میانگین صفر در انتشار کربن برسد. در این راه همیشه با طرح های نوآورانه به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در تمامی سطوح فراوری و توسعه محصولاتی با مصرف بهینه انرژی بوده است.

ال جی میخواهد تا سال 2030 در تمامی فعالیت های خود در سراسر دنیا به کربن خنثی برسد. این شرکت برنامه سخت گیرانه و تهاجمی خود برای رسیدن به کربن خنثی را از سال 2019 شروع کرده و در امسال میلادی هم برنامه Zero Carbon 2030 را شروع کرده است. ال جی کوشش می نماید تا با استفاده از ساختمان ها و برنامه های اجرایی با مصرف انرژی کاملاً بهینه، استفاده از انرژی های تجدید پذیر، استفاده از ناوگان حمل ونقل الکتریکی و پروژه های جبران کربن به کربن صفر برسد.

و البته تا به امروز پیروز شده میزان انتشار کربن در فعالیت های خود در ایالات متحده را 50 درصد کاهش دهد. ال جی در سال 2012 متعهد شد که تا سال 2020 میزان انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از فعالیت های خود در ایالات متحده را به میزان 50 درصد کاهش دهد و خاتمه سال 2019 (یک سال زودتر) به این هدف دست یافت.

اکنون نیز با طرح های نوآورانه و کوشش متخصصان و مبتکران خود به دنبال آن است که تا سال 2030 با بهینه سازی مصرف انرژی و فراوری محصولات پایدار و شیوه های فراوری با کمترین آلودگی، یکی از شرکت های carbon neutral باشد. همچنین در روز زمین پاک 2021 به عنوان یکی از 100 شرکت عظیم بین المللی به عضویت کمپین RE100 درآمد که هدف آن جایگزینی انرژی تجدید پذیر در تمامی فعالیت های فراوریی شرکت ها تا سال 2030 است. ال جی همچنین با برنامه ریزی برای گامی بسیار عظیم تر، به عضویت کمپین EV100 هم درآمده و متعهد شده تا سال 2030 بیش از نیمی از ناوگان حمل ونقل خود را به خودروهای الکتریکی مجهز نماید، تا میزان انتشار کربن در فرآیند توزیع را نیز به حداقل برساند.

2121

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1783

به "آشنایی با مفهوم Carbon neutral و تعهد ال جی برای دستیابی به آن تا سال 2030" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مفهوم Carbon neutral و تعهد ال جی برای دستیابی به آن تا سال 2030"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید