شروع بارش ها در کردستان

به گزارش فیس راز، خبرنگاران/کردستان پیش بین مسئول هواشناسی کردستان گفت: از بعد ازظهر پنج شنبه تا اواخر روز آدینه، استان در دامنه سامانه سرد بارشی قرار خواهد گرفت.

شروع بارش ها در کردستان

نشمیل احمدیانی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبق آنالیز نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی، هوای استان تا صبح پنج شنبه پایدار بوده، دما طی این مدت به صورت میانگین حدود 2 تا 4 درجه افزایش یافته و از شدت سرما کاسته خواهد شد.

این مقام مسئول اعلام کرد: به تدریج از بعدازظهر روز پنج شنبه تا اواخر روز آدینه، استان در دامنه فعالیت سرد بارشی قرارگرفته که اوج فعالیت آن برای پنج شنبه شب تا صبح آدینه(20 و 21 آبان) خواهد بود.

رییس گروه پیش بینی و صدور پیش آگهی های جوی سازمان هواشناسی استان کردستان، ادامه داد: به سبب همراهی توده هوای سرد، برای ارتفاعات و گردنه های استان، بعلاوه در برخی از ساعات برای غالب نواحی شمالی و شرقی مثل بیجار، دیواندره، هزارکانیان و توابع شهرستان های سقز، قروه، دهگلان و بانه بارش برف دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: طی این مدت، رگبار باران با احتمال رعد و برق، کاهش دید و وزش گاها شدید باد قابل پیش بینی است.

احمدیانی به مردم استان توصیه کرد از مسافرت غیرضروری در زمان فعالیت موج بارشی خودداری نموده و در صورت ضرورت، حتماً تجهیزات زمستانه همراه داشته باشند.

وی اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته، از 22 ایستگاه هواشناسی استان، دمای 18 ایستگاه به صفر و یا زیر صفر درجه سقوط کرد که از میان آن ها ایستگاه بابارشانی در شهرستان بیجار با 10/3 درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین و ایستگاه سلین واقع در شهرستان سروآباد با 21 درجه بالای صفر گرم ترین نقطه استان اندازه گیری شده است.

این مقام مسئول گفت: دمای هوای ایستگاه هواشناسی فرودگاه سنندج نیز بین 3/1- و 15/2+ درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.

احمدیانی ایستگاه هواشناسی هزارکانیان را با حداکثر رطوبت 96 درصدی، مرطوب ترین ایستگاه استان اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1980

به "شروع بارش ها در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بارش ها در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید