شروع رسمی فعالیت پتروشیمی زنجان

به گزارش فیس راز، استاندار زنجان از شروع رسمی فعالیت اجرایی پتروشیمی زنجان به عنوان مهم ترین پروژه سرمایه گذاری و اقتصادی استان اطلاع داد.

شروع رسمی فعالیت پتروشیمی زنجان

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در حاشیه دیدار با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی زنجان، این پروژه را به عنوان مهم ترین پروژه سرمایه گذاری و اقتصادی استان توصیف کرد و گفت: پس از خرید و بارگیری توربین های مورد احتیاج این پروژه از شرکت زیمنس آلمان، این محموله به زودی در بنادر جنوبی ایران تخلیه و تا چند روز آینده به زنجان انتقال می یابد تا فعالیت این شرکت سرمایه گذاری در استان زنجان رسما شروع گردد.

وی اضافه نمود: از مجموع 306 میلیون یورو اعتبار پیش بینی شده برای خرید ماشین آلات و تجهیزات مورد احتیاج پتروشیمی زنجان از محل صندوق توسعه ملی، 157 میلیون یورو گشایش اعتبار ارزی اجرا شده و با توجه به خریدی که پیش از این، پتروشیمی زنجان از شرکت زیمنس آلمان انجام داده بود، توربین های خریداری شده بارگیری و به مقصد ایران در حرکت هستند که تا چند روز آینده در بنادر جنوبی ایران تخلیه و به مقصد زنجان ارسال خواهند شد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه پروژه احداث شرکت پتروشیمی در استان زنجان از قریب به 10 سال گذشته مطرح بوده و سهام داران آن به دلیل عدم تحقق وعده ها طی سنوات گذشته خاطره خوشی از سرمایه گذاری در این پروژه ندارند، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری های جدی که در دو سال اخیر اجرا شده است، ضمن اخذ مجوز لازم برای فراوری محصولات پتروشیمی در این شرکت از وزارت نفت، مصوبه ای هم از بانک ملی ایران جهت تامین اعتبار مورد احتیاج پتروشیمی زنجان اخذ شده است.

وی ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان در اردیبهشت پارسال، تخصیص تسهیلات ارزی مورد احتیاج شرکت پتروشیمی زنجان مصوب و اعلام شد که با پیگیری های اجرا شده، این اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی تامین و تا انجام مراحل اداری نزد این صندوق بلوکه و به نام پتروشیمی زنجان ذخیره سازی شد.

استاندار زنجان به 96 هزار سهامدار خُرد شرکت پتروشیمی زنجان که اغلب از شهروندان زنجانی هستند وعده داد با ورود ماشین آلات خریداری شده، این شرکت با عشق به مردم و تعهدی که نسبت به سهام داران خود دارد، بدون هیچ بهانه ای پروژه را رسما شروع خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 109

به "شروع رسمی فعالیت پتروشیمی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رسمی فعالیت پتروشیمی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید