تور آلمان: آلمان: زنگ بیدارباش برای اروپا به صدا عایدی

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مایکل راث وزیر امور اروپایی آلمان می گوید تصمیم استرالیا و آمریکا برای اینکه فرانسه را از قرارداد ساخت زیردریایی برای استرالیا کنار بگذارند؛ هشداری بود مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا باید توانایی استقلال عمل خود را افزایش دهد.

تور آلمان: آلمان: زنگ بیدارباش برای اروپا به صدا عایدی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

وی در این باره اضافه نمود: بار دیگر، این زنگ بیدارباشی برای همه اعضای اتحادیه اروپا بود تا از خود بپرسند چگونه می توانیم حق حاکمیت خود را تقویت نموده و جبهه ای واحد در برابر مسائل سیاست خارجی و امنیتی تشکیل دهیم.

این در حالی است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا هم روز دوشنبه در جریان نشستی در نیویورک با بحث در خصوص لغو سفارش زیردریایی های فرانسوی از سوی استرالیا به علت توافق تازه با آمریکا و انگلیس (پیمان آکوس)، از فرانسه حمایت و با این کشور اعلام همبستگی کردند.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست غیرعلنی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه گردهمایی سالانه سازمان ملل متحد، گفت: ما برای دستیابی به یک منطقه با ثبات و صلح آمیز در منطقه ایندوپاسیفیک که چین به اسم قدرتی روزافزون در آن قرار گرفته است؛ به همکاری و هماهنگی بیشتر و اختلاف کمتر نیازمندیم.

بورل بعلاوه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ماریس پین وزیر خارجه استرالیا ملاقات کرد. او در این ملاقات از عدم مشورت استرالیا با اتحادیه اروپا پیش از اتخاذ تصمیم هفته گذشته انتقاد و تاکید نمود که برقراری ثبات در منطقه اقیانوس هند-آرام با وجود چالش های فعلی مستلزم همکاری و هماهنگی بیشتر بین شرکای همسو و همفکر است. بر همین اساس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از عدم جلب مشارکت شرکای اروپایی که در اقیانوس آرام حضوری قوی دارند، ابراز تاسف کرد.

هنوز تعیین نیست که آیا بروز این اختلاف بر دور بعدی مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و استرالیا که قرار است 12 اکتبر برگزار گردد، تاثیرگذار خواهد بود یا خیر.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1898

به "تور آلمان: آلمان: زنگ بیدارباش برای اروپا به صدا عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: آلمان: زنگ بیدارباش برای اروپا به صدا عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید