اردوغان: ترکیه برای افزایش قدرت اروپا لازم است

به گزارش فیس راز، رئیس جمهور ترکیه وجود این کشور در اتحادیه اروپا را برای بازگشت قدرت به این قاره لازم دانسته و خواهان تغییر ساختار این اتحادیه شد.

اردوغان: ترکیه برای افزایش قدرت اروپا لازم است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیغامی به مناسبت روز اروپا به مسئولان اتحادیه این قاره، گفت اروپا برای اینکه قوی تر باشد، به ترکیه احتیاج دارد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک اردوغان در این پیغام نوشت: بزرگترین مانع برای اینکه اتحادیه اروپا به بازیگر جهانی قدرتمندی تبدیل گردد، نداشتن بصیرت و صبر استراتژیک است. اتحادیه اروپا به تغییرات ساختاری احتیاج دارد.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه علی رغم استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپا به پیگیری عضویتش در آن ادامه می دهد، اضافه نمود: تعیین است آنها بدون یاری و حمایت کشور ما، قدرتشان را دوباره کسب نمی نمایند.

حدود یک ماه پیش، اورسولا ون درلین رئیس کمیسیون اروپا و چارلز میشل رئیس شورای اروپا طی سفر به ترکیه، با اردوغان ملاقات نموده و درباره مسائل دوجانبه از جمله تنش زدایی در شرق مدیترانه و همچنین ابعاد عضویت کامل این کشور در اتحادیه اروپا صحبت کردند. (جزئیات بیشتر)

در ماه های گذشته اقدامات اکتشافی ترکیه در شرق دریایی مدیترانه به تشدید تنش ها میان این کشور و کشورهای اروپایی منجر شده است. یونان و قبرس به همراه بعضی کشورهای اروپایی می گویند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقدامات هشدار داده اند. ترکیه اما اعلام نموده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

چند روز پیش نیز هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در نشست خبری با همتای ترکیه ای خود گفت: سال 2020 در روابط ترکیه و اتحادیه اروپا سال سختی بود اما به نظر می رسد امسال بهتر باشد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1762

به "اردوغان: ترکیه برای افزایش قدرت اروپا لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: ترکیه برای افزایش قدرت اروپا لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید