استرس و اضطراب را با چای از خود دور کنید

به گزارش فیس راز، احتمالا همه ما دچار اضطراب و استرس شده ایم، در چنین شرایطی تنها کاری که باید انجام داد، کاهش اضطراب و استرس است. یکی از روش های رایج برای کاهش اضطراب و استرس نوشیدن چای و دمنوش های گیاهی است.

استرس و اضطراب را با چای از خود دور کنید

اگر دچار اضطراب و استرس هستید، در این مطلب از خبرنگاران با 8 چای برای کاهش اضطراب و استرس آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید. در هر روی این استرس و اضطراب به هر دلیلی که به وجود آمده باشد، نوشیدن چای می تواند به شما در کاهش اضطراب و استرس یاری کند.

چای نعناع

دمنوش و چای نعناع به دلیل نداشتن کافئین، خواص ضد التهابی و خواص آرامش بخش طبیعی که دارد، باعث می گردد تا اندازه اضطراب کاهش پیدا کند تا آرامش بیشتری داشته باشید و کمتر نگران باشید.

چای بابونه

نوشیدن چای بابونه به آرامش عضلات و داشتن خواب راحت یاری می کند. فکر شما را پاک می گرداند و ماهیچه های شما را ریلکس می کند و به شما یاری می کند تا به راحتی به خواب بروید.

چای بادرنجبویه

مطالعات نشان داده اند که نوشیدن چای بادرنجبویه می تواند به طور مستقیم بر اندازه هورمون های استرس خاص موجود در خون شما تاثیر بگذارد و در عین حال باعث بهبود خلق و خو و ایجاد انرژی سالم گردد. نوشیدن چای بادرنجبویه از بروز انرژی عصبی یا محرکی مانند انرژی کافئین جلوگیری کند.

چای گل ساعتی

بعضی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فعال موجود در چای گل ساعتی می توانند به کاهش فشار هورمون ها و کاهش اضطراب یاری نمایند، و در عین حال به شما یاری نمایند تا بتوانید بر هر گونه مسائل خواب غلبه نمایید. با این حال، این چای نباید با سایر داروهای ضد اضطراب ترکیب گردد، زیرا ممکن است عوارض جانبی زیادی داشته باشد.

چای سبز

چای سبز به دلیل اثرات ضد التهابی که دارد، روشی عالی برای کاهش اضطراب و استرس و نوسانات هورمونی بدن است. نوشیدن چای سبز باعث تنظیم خلق و خو و سلامت فکر خواهد شد.

چای گل سرخ

اثر آرام بخشی چای گل سرخ، زبان زد عام و خاص است. بیشتر متخصصان پیشنهاد می نمایند چای گل سرخ را قبل از خواب بنوشید تا خوابی آرام داشته باشید.

چای اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس توانایی کاهش تغییرات هورمونی بخصوص در بانوان را دارد. به همین خاطر مصرف چای این گیاه در دوران قاعدگی و زمانی که مضطرب هستید به شما یاری می کند.

چای زنجبیل

زنجبیل از دسته گیاهانی است که خواص بسیاری دارد. طبق نتایج تحقیقات از بین بردن استرس یکی از خواص شگفت انگیز نوشیدن چای زنجبیل است.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب از شر معده درد ماه رمضان خلاص شوید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2169

به "استرس و اضطراب را با چای از خود دور کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس و اضطراب را با چای از خود دور کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید