اعتراض رئیس جامعه هتلداران به عدم اولویت بندی فعالان گردشگری برای واکسیناسیون

به گزارش فیس راز، رئیس جامعه هتلداران نسبت به اولویت ندادن به فعالان صنعت گردشگری، به ویژه کارکنان هتل ها در واکسیناسیون کرونا اعتراض کرد.

اعتراض رئیس جامعه هتلداران به عدم اولویت بندی فعالان گردشگری برای واکسیناسیون

جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران در نامه ای سرگشاده خطاب به دولت بعدی، نسبت به عدم در اولویت قرار گرفتن کارکنان صنعت گردشگری در واکسیناسیون کرونا اعتراض کرد. این اعتراض در پی انتشار جدول زمان بندی واکسیناسیون کرونا بر اساس ردیف شغلی و سنی اجرا شده است. وی در متن نامه خود نوشته است:

در روزهای گذشته با اعلام مشاغلی که صاحبان شان در اولویت واکسیناسیون قرار گرفته اند، دیدیم که متاسفانه کارکنان هتل ها در زمره اولویت نیستند. در حالی که در خیلی از کشورها، از جمله همسایه خودمان، ترکیه می بینیم که کارکنان هتل ها برای واکسینه شدن در اولویت قرار گرفته اند.

حمزه زاده با برشمردن دلایل منطقی برای در در اولویت قراردادن کارکنان صنعت هتلداری، گفت:

کارکنان هتل مدام با افراد مختلف سر و کار دارند، آن ها به مسافرانی خدمات می دهند که با هر انگیزه ای اعم از پزشکی و درمانی، ماموریت اداری و... در هتل ها اقامت دارند؛ یعنی برای مدتی معین در هتل زندگی می کنند. این مسافران باید احساس امنیت کنند و خاطرشان از بابت ایمنی هتل و سلامتی کارکنان شان جمع باشد. روشن است که کارکنان هتل ها باید در اولویت اول واکسیناسیون باشند.

رئیس هیئت مدیره جامعه هتل داران با بیان اینکه دولت در این زمینه هم مانند سایر موارد در حق صنعت هتلداری کوتاهی آشکار کرده است، بر عدم حمایت ها از صنعت گردشگری تاکید کرد و نوشت:

برخلاف آنچه دولت دوست دارد وانمود کند، دیگر بر ما روشن شده است که گردشگری و صنعت هتلداری برای قوه مجریه یک صنعت کاملا فراموش شده است. پیش از این می گفتیم اگر دولت به این فرایند ادامه دهد، اوضاع بسیار بدتر خواهد شد، اما حالا دیگر روشن شده است که دولت قصد ندارد فرایند بی توجهی به صنعت گردشگری و هتلداری را متوقف کند.

جمشید حمزه زاده با اشاره به لزوم تلاش تشکل های گردشگری برای تغییر این نگرش در دولت های بعدی تاکید کرد:

دولت آینده باید توجه داشته باشد که گردشگری صنعتی است که در اسناد بالادستی از جمله برنامه توسعه بیشترین اهمیت را دارد و این در بیانات عالی ترین مقام کشور همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته جامعه هتلداران ایران نیز تا اسفندماه 99 نزدیک به دو سوم نیروی شاغل در هتل ها بیکار شده اند و بیش از 14 هزار میلیارد تومان به صنعت هتلداری کشور خسارت وارد شده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2092

به "اعتراض رئیس جامعه هتلداران به عدم اولویت بندی فعالان گردشگری برای واکسیناسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض رئیس جامعه هتلداران به عدم اولویت بندی فعالان گردشگری برای واکسیناسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید