اعداد و ارقام مالی در هفته دوم مهرماه 1399

به گزارش فیس راز، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط دنیا، از سوی رسانه ها، نهادهای مالی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام مالی در هفته دوم مهرماه 1399

89 میلیارد دلار

کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد): جریان های مالی غیرقانونی سالانه به طور متوسط 89 میلیارد دلار سرمایه از کشورهای آفریقایی خارج می نمایند.

4.5 درصد و 5 درصد

سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD): بر اساس مطالعات کارشناسان واحد تحقیقات و آمارهای مالی OECD پیش بینی می گردد که فراوری ناخالص دنیا در امسال میلادی 4.5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت. از طرفی انتظار می رود که در صورت مهار شیوع ویروس کرونا، اقتصاد دنیا در سال آینده میلادی رشد 5 درصدی را به ثبت برساند.

8.5 میلیون تن

ورلد استیل: فولادسازان هندی در ماه آگوست 8.5 میلیون تن فولاد خام فراوری نموده اند که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 4.4 درصد کاهش نشان می دهد.

2000 نفر

بلومبرگ: شرکت سانکور انرژی، بزرگترین فراورینماینده نفت شیل در کانادا، میخواهد ظرف 18 ماه آینده حدود 2000 نفر از کارکنان خود را به دلیل کاهش شدید تقاضای نفت (بر اثر بحران کرونا) تعدیل کند.

4 میلیارد دلار

بلومبرگ: منابع مطلع در سازمان تجارت دنیای (WTO) به خبرنگار بلومبرگ گفتند که این سازمان یاری های پرداختی از سوی دولت آمریکا به شرکت هواپیماسازی بوئینگ را غیرقانونی دانسته و به طرف شاکی (اتحادیه اروپا) اجازه داده است که سالانه بر 4 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی تعرفه اضافی اعمال کند.

2 میلیارد دلار

بلومبرگ: بانک مرکزی روسیه در بیانیه ای اظهار داشت که میخواهد در راستای حمایت از پول ملی این کشور (روبل روسیه)، 2 میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را ظرف 3 ماه آینده به فروش برساند. بانک مرکزی روسیه در بیانیه خود اذعان نموده است که این رقم برای مهار فرایند کاهشی ارزش روبل روسیه کافی نیست، اما سیگنال حمایتی مناسبی قلمداد می گردد.

661 هزار شغل و 7.9 درصد

سی ان ان: در ماه سپتامبر 661 هزار شغل جدید (به طور خالص) در آمریکا ایجاد شده و نرخ بیکاری در این کشور به 7.9 درصد رسیده است. با این حال، آمارهای تاریخی اشتغال در آمریکا نشان می دهد که هرگز سابقه نداشته است که نرخ بیکاری در این کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تا این اندازه بالا باشد.

20 هزار نفر

سی ان ان: شرکت تجارت الکترونیک آمازون اظهار داشت که حدود 20 هزار نفر از کارکنان عملیاتی این شرکت به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند و یا شدیداً مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند.

19.8 درصد

فایننشال تایمز: دفتر ملی آمار انگلیس اظهار داشت که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم امسال میلادی 19.8 درصد نسبت به سه ماهه اول سال کوچکتر شده است.

31.4 درصد

اداره تحلیل های مالی آمریکا (BEA): فراوری ناخالص آمریکا در سه ماهه دوم امسال 31.4 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش یافته است. این رقم در گزارش اولیه -که یک ماه قبل منتشر شد- 31.7 درصد اعلام شده بود.

9000 نفر

رویترز: شرکت هلندی-انگلیسی رویال داچ شل که از بزرگترین شرکت های نفتی دنیا به شمار می رود، اظهار داشت که میخواهد در راستای اصلاحات اساسی خود برای کاهش فراوری گازهای گلخانه ای و سرمایه گذاری در فراوری انرژی های پاک، حدود 9000 نفر از کارکنان خود را تعدیل کند.

0.3 درصد

یورو استات: برآوردهای اولیه نشان می دهد که شاخص تورم مصرف نماینده در منطقه یورو طی ماه سپتامبر 0.3 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش یافته است.

21 درصد

یورو استات: حدود 21 درصد از کسب وکارهای اروپایی که تعداد افراد تحت استخدام آنها 10 نفر یا بیشتر است، خود را در برابر حوادث امنیت سایبری بیمه نموده اند.

8.1 درصد و 7.4 درصد

یورو استات: نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا طی ماه ژوئیه امسال به ترتیب 8.1 و 7.4 درصد برآورد شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1340

به "اعداد و ارقام مالی در هفته دوم مهرماه 1399" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام مالی در هفته دوم مهرماه 1399"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید