اندیشکده، کارنامه مالی ترامپ او را شکست ناپذیر نمی کند

به گزارش فیس راز، دزموند لکمن، از کارشناسان اندیشکده آمریکن اینترپرایز در مقاله ای نوشت این که فرض گردد ترامپ بخاطر کارنامه مالی در انتخابات 2020 پیروز خواهد شد، نادیده دریافت تلاطم های مالی است که از الان تا زمان انتخابات می توانند رخ دهند.

اندیشکده، کارنامه مالی ترامپ او را شکست ناپذیر نمی کند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ دیجیتال کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در این مقاله که در نشریه هیل نیز منتشر شده، آمده است: ناظرانی که اعتقاد دارند شرایط اقتصادی قوی آمریکا به معنی پیروزی حتمی دونالد ترامپ در انتخابات خواهد بود این امر را نادیده گرفته اند که از اکنون تا نوامبر 2020 که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می گردد، تلاطم اقتصادی فراوانی ممکن است پیش آید. این امر موقعی مصداق بیشتری پیدا می نماید که صندوق بین المللی پول اعلام نموده که 90 درصد از اقتصادهای دنیا هم اکنون شاهد رکود هستند.

این درسی است که پیشتر جان مک کین، سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا در نوامبر 2008 گرفت چرا که در آن موقع و در آستانه انتخابات اقتصاد دنیای و آمریکا فرایند نزولی گرفتند در حالی که اوایل آن سال فرایند اقتصادی رو به رشدی تجربه شده بود.

لکمن که پیشتر معاون توسعه سیاسی صندوق بین المللی پول بوده، نوشت: اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین الان برگزار می شد، شرایط خوب اقتصادی آمریکا ترامپ را به نامزد اصلی کسب پیروزی مجدد تبدیل می کرد.

در ادامه این مقاله با اشاره به این که نرخ بیکاری به پایین ترین حد در پنجاه سال اخیر رسیده و اقتصاد آمریکا فرایند رضایت بخشی دارد و حقوق ها در حال افزایش هستند و بازار بورس نیز هر روز رکورد خاصی را ثبت می نماید، آمده است: با این حال این دستاوردها ممکن است به بهای تحمیل کسری بودجه سنگین و بیشتر شدن بدهی عمومی حاصل شده باشد و این امر به معنای نابودی آینده اقتصادی آمریکا خواهد بود و اینها مسئله ای است که کمتر نامزدی به آن توجه دارد.

از بدشانسی ترامپ شرایط اقتصادی آمریکا فاکتور معین نماینده ای برای پیروزی در انتخابات 2020 نخواهد بود. بلکه عملکرد بازار اقتصادی و اقتصادی آمریکا در ماه های منتهی به نوامبر 2020 است که معین نماینده است.

به پیش بینی این کارشناس اندیشکده امریکن اینترپرایز، دلایل زیادی وجود دارد که در شش ماه آینده اقتصاد آمریکا به این شکلی نباشد که الان است. شرایط امروز بسیار شبیه سال 2008 است که ابرهای تیره آسمان اقتصادهای دنیای و آمریکا را پوشانده باشد. این ابرها همان حباب ارزش دارایی ها و اعتبارات دنیای و سهم پول های بادآورده ای است که از بانک های مرکزی دنیا حاصل می شد.

یکی از نشانه های وجود این حباب این واقعیت است که بدهی دنیای به سطوح فراوری ناخالص داخلی امروزه بسیار بیشتر از سطحی است که در زمان بحران اقتصادی 2008 بود. از دیگر نشانه های این شرایط، ارزش سهام دنیای و آمریکا به نظر به سرانجام رسیده و حباب مسکن در بعضی از اقتصادها از نو پدید آمده است ضمن این که میزان اعتباراتی که به وام گیرندگان فاقد اعتبار در سراسر دنیا و با نرخ بهره کم داده شده، به طرز بیش از اندازه ای بالا رفته است.

کسی نمی داند که این حباب ها کی می ترکند و پیامدهای ترکیدن این حباب ها چه خواهد بود. اما با تغییرات سریع اقتصاد دنیای در سال گذشته، نمی توان این احتمال را رد کرد که این ترکیدن حباب اعتبارات دنیای پیش از انتخابات نوامبر آمریکا حادث گردد.

این امر بخصوص زمانی صدق می نماید که نشانه های روشنی دال بر افول اقتصاد چین، آلمان، ایتالیا و انگلیس وجود دارد و اقتصادهای دیگر نیز رکود تجربه می نمایند و رشد اقتصادی هند یز نصف شده است.

به نظر می رسد که این شرایط با توجه به آتش بس شنماینده ترامپ در جنگ تجاری با چین امکان بیشتری داشته باشد بخصوص زمانی که او تهدید می نماید تعرفه ای وارداتی بیشتری بر اقتصاد اروپا که هم اکنون به اندازه کافی ضعیف شده است، اعمال خواهد نمود.

به نوشته لکمن، نکته دیگری که امکان ترکیدن این حباب اعتبارات را در نوامبر 2020 بیشتر امکان پذیر می نماید، شرایط رو به وخامت دورنمای سیاسی دنیای است. این یک واقعیت است که خطرات ژئوپلتیکی در کره شاقتصادی و ایران افزایش یافته و خاورمیانه نیز بار دیگر در آشوب به سرمی برد.

این کارشناس هشدار می دهد که تجربه 2008 نشان داده است که با ترکیدن حباب ها، سقوط بازارهای اقتصادی نیز قابل توجه خواهند بود. تجربه آن سال همچنین نشان داد که وابستگی و ارتباط نظام اقتصادی و اقتصادی دنیا تا چه اندازه زیاد است.

در سرانجامی این مقاله آمده است: تنها شانسی که ترامپ می تواند داشته باشد این است که این ترکیدن حباب بعد از انتخاب ترامپ رخ دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 783

به "اندیشکده، کارنامه مالی ترامپ او را شکست ناپذیر نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندیشکده، کارنامه مالی ترامپ او را شکست ناپذیر نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید