انواع جایگاه اپن آشپزخانه

به گزارش فیس راز، آشپزخانه از جمله بخش های منزل است که محبوب خانم های خانه دار می باشد. در گذشته این بخش از خانه از اتاق نشیمن جدا بود و در واقع نوعی حریم خصوصی برای انجام امور مربوط به پخت و پز محسوب می شد اما با گذشت زمان و به دلیل کاهش متراژ خانه ها، آشپزخانه ها رفته رفته به صورت اپن ساخته شدند. آپارتمان های کوچک و خانه های تنگ و تاریک نیازمند آشپزخانه باز هستند زیرا در غیر اینصورت فضای آن ها گرفته و تاریک به نظر می رسد. با طراحی آشپزخانه به صورت اپن، فضای اتاق نشیمن و آشپزخانه با یکدیگر ادغام شده، در نتیجه مسائل ناشی از تهویه هوا و روشنایی حل خواهند شد. در دنیای مدرن امروز با اجرای طرح های مدرن و معاصر در فضای خانه ها، آشپزخانه به منزله مکانی برای نمایش تبدیل شده است. جزیره آشپزخانه مدرن و جایگاه هایی که گرداگرد آن چیده می شوند مکانی مناسب برای صرف وعده های غذایی و یا نوشیدن قهوه فراهم می نماید. این مکان نه تنها از نظر کاربرد بلکه از لحاظ زیبایی نقش بسزایی در آشپزخانه به عهده دارد.

انواع جایگاه اپن آشپزخانه

جهت دریافت خدمات ساخت ویلای کوچک در باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جایگاه اپن یکی از المان هایی است که در کنار کانتر اپن یا جزیره آشپزخانه زیبایی خود را به نمایش میگذارد. همانطور که می دانید دکوراسیون آشپزخانه اپن مانند هال یا اتاق پذیرایی قابل روئت است، بنابراین چیدمان جایگاه ها تاثیر بسزایی در دکوراسیون کلی خانه خواهد گذاشت. در دنیای شلوغ و پر هیاهوی امروزی بیشتر افراد در آپارتمان های 45 متری یا کوچکتر زندگی می کنند، به همین دلیل در چنین خانه هایی حدبیشتر استفاده از اپن آشپزخانه صورت می گیرد. کمبود فضا در خانه ها و آپارتمان های کوچک، کانتر اپن آشپزخانه را به مکانی کاربردی برای صرف غذا تبدیل کرده است، هر چند این المان همانند یک میز نهارخوری نیست اما می تواند احتیاج اهل خانه را تا حدودی برطرف سازد. امروزه با توجه به طراحی آشپزخانه، اپن های مختلفی ساخته می شوند که برای هر کدام می توان از جایگاه های شیک و زیبا استفاده نمود. اپن آشپزخانه تنها با قرار دادن چند جایگاه اپنی به یک میز نهارخوری تبدیل می گردد. جایگاه اپن آشپزخانه در انواع جایگاه اپن چوبی، جایگاه اپن فلزی، جایگاه اپن چهارپایه، جایگاه اپن پایه بلند، جایگاه اپن پایه کوتاه و … در فروشگاه های عرضه مبل و جایگاه در سراسر کشور موجود می باشند و مشتریان طبق سلیقه خود می توانند نسبت به خرید آن ها اقدام کنند. هر کدام از این جایگاه ها کیفیت و دوام متفاوتی دارند که حین خرید حتماً باید به آن ها توجه گردد.

انواع جایگاه اپن آشپزخانه

جایگاه اپن معمولاً یک جایگاه بلند است که مکانی مناسب برای نشستن پشت میز کانتر فراهم می کند. این مدل جایگاه در انواع مختلف به بازار عرضه می گردد و ممکن است بسیار ساده و یا پیچیده طراحی شده باشد. از جمله بهترین جایگاه های اپن آشپزخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جایگاه اپن ساده

این جایگاه ها که پرطرفدارترین جایگاه اپن در بازار هستند بسیار ساده و به سبک مینیمالیسم طراحی شده اند. آن ها در دو مدل پایه کوتاه و پایه بلند در بازار موجود می باشند.

جایگاه اپن چرخان

جایگاه اپن چرخان بهترین گزینه برای اپن است زیرا با استفاده از آن دیگر احتیاجی نیست هر بار جایگاه را از کانتر بیرون بکشید. این جایگاه ها نه تنها راحتی را برای شما به ارمغان می آورند بلکه زیبایی آن ها فوق العاده است زیرا سبک مدرن را به خوبی در آشپزخانه به نمایش می گذارند. جایگاه های اپن را مدام باید پس از استفاده در زیر کانتر قرار داد که این امر ممکن است به مرور زمان به کفپوش آشپزخانه آسیب وارد کند، اما جایگاه چرخان این مشکل را برطرف می کند.

جایگاه اپن بار

دکوراسیون یک آشپزخانه در صورتی هدفمند است که بخش های مختلف آن علاوه بر ایجاد زیبایی، کاربردی نیز باشند. جایگاه بار از جمله جایگاه هایی است که مکانی مناسب برای نشستن و صرف نوشیدنی فراهم می کنند. این مدل جایگاه در کنار قسمتی از کانتر که معمولاً 15 سانتی متر بالاتر از سطح مابقی کانتر است قرار می گیرد.

جایگاه اپن جکدار

طراحان داخلی با توجه به طرح مورد نظر خود، ارتفاع های متفاوتی برای اپن آشپزخانه در نظر می گیرند، از این رو هنگام خرید جایگاه اپن باید به این نکته توجه داشت. جایگاه جک دار از جمله جایگاه هایی است که می توان آن را با ارتفاع اپن تنظیم نمود. این جایگاه ها آسایش و راحتی را برای افراد فراهم می کنند و برای ارتفاع های مختلف قابل استفاده هستند.

جایگاه اپن فلزی

اگر علاقمند به داشتن المان های استیل و فلزی در آشپزخانه خود هستید می توانید جایگاه های فلزی برای اپن انتخاب کنید. جایگاه اپن استیل جک دار و ساده در کنار کانتر سنگی یا فلزی زیبایی حیرت آوری به فضا می بخشند. این جایگاه ها به صورت جایگاه فلزی چهارپایه، جایگاه فلزی پشتی بلند و یا پشتی کوتاه در فروشگاه های عرضه مبلمان و سرویس نهارخوری موجود هستند. شهروندان تهرانی می توانند به مراکز فروش جایگاه اپن در تهران مراجعه کرده و جایگاه مورد احتیاج خود را تهیه کنند. بهترین جایگاه اپن، جایگاه فلزی است زیرا به راحتی می توان آن را تمیز نمود.

جایگاه اپن چوبی

جایگاه چوبی از گذشته تا امروز جزء محبوب ترین جایگاه آشپزخانه اپن می باشد، خصوصاً اگر کفپوش آشپزخانه از جنس پارکت چوبی انتخاب گردد. جایگاه چوبی اپن در طرح ها و مدل های گوناگون ساخته و به بازار عرضه می شوند. با توجه به ارتفاع سطح اپن و رنگ کانتر آن می توانید نسبت به انتخاب جایگاه آشپزخانه اقدام نمائید. بعضی افراد جایگاه چوبی ساده و بعضی دیگر جایگاه منبت کاری شده را می پسندند، در هر صورت انتخاب با شماست که کدام مدل را انتخاب کنید. جایگاه اپن چوبی مدرن این روزها به نسبت جایگاه های ساده پرطرفدارتر هستند زیرا دکوراسیون بیشتر خانه ها پیرو سبک مدرن ساخته شده اند.

ارتفاع جایگاه اپن

هنگام خرید جایگاه اپن حتماً باید به ارتفاع اپن توجه کرد. جایگاه های جک دار را میتوان بر اساس ارتفاع اپن تنظیم نمود، اما سایر جایگاه ها را باید نسبت به ارتفاع اپن خریداری کرد. اختلاف ارتفاع 20 الی 30 سانتی جایگاه با میز کاملاً ایده آل است زیرا به راحتی می توان از میز استفاده نمود. اصولاً ارتفاع اپن آشپزخانه یا جزیره ها 90 سانتی متر الی یک متر است، از این رو جایگاه اپن باید ارتفاعی حدود 60 الی 70 سانتی متر داشته باشد. علاوه بر ارتفاع باید به عرض جایگاه نیز توجه گردد زیرا اپن هر آشپزخانه با توجه به فضای آن طراحی می گردد، بنابراین عرض جایگاه ها باید به گونه ای باشد که با فضای اطراف اپن سازگاری لازم را داشته باشند.

قیمت جایگاه اپن

جایگاه های اپن از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و شما با توجه به بودجه و سبک دکوراسیونی که در آشپزخانه اجرا کرده اید می توانید نسبت به خرید مدل دلخواه اقدام نمائید. قیمت جایگاه اپن با توجه به نوع متریال و طرح انتخابی متفاوت می باشد. از جایگاه اپن ارزان گرفته تا جایگاه اپن مدرن و شیک، به راحتی می توان مدل مد نظر را خریداری کرد. برای مثال قیمت جایگاه اپن چوبی در مقایسه با جایگاه اپن استیل گران تر است. مراکز فروش متعددی در سراسر کشور در حوزه فروش انواع جایگاه اپن فعالیت دارند. از جمله مرکز فروش جایگاه اپن در تهران می توان فروشگاه تخت طاووس را نام برد. این بورس جایگاه اپن در تهران محصولاتی بادوام، با کیفیت و لوکس را به مشتریان عرضه می کند.

نکات مهم در خرید جایگاه اپن

هنگام خرید جایگاه اپن قبل از هر چیز باید به راحتی آن توجه کنید، سپس مواردی نظیر ارتفاع و عرض اپن، نوع دسته و پشتی جایگاه، جنس بدنه جایگاه، کیفیت جنس و رنگ آن باید مد نظر قرار گیرند. جایگاه اپن باید از کیفیت و کارایی لازم برخوردار بوده و نه تنها راحتی و آسایش را برای افراد فراهم نماید بلکه با دکوراسیون آشپزخانه نیز هماهنگ گردد. انتخاب و خرید بهترین جایگاه اپن یک عمر راحتی و اطمینان خاطر را برای شما به ارمغان می آورد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 755

به "انواع جایگاه اپن آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع جایگاه اپن آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید