ایران رتبه پنجم دنیا در فراوری مقالات طب سنتی را کسب کرد

به گزارش فیس راز، فراوری مقالات به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی صنایع کشور مدنظر است. به همین دلیل صنعت طب سنتی ایران با ارتقای جایگاه خود در این حوزه، رتبه پنجم دنیا را به نام خود ثبت کرد.

ایران رتبه پنجم دنیا در فراوری مقالات طب سنتی را کسب کرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، براساس اعلام پایگاه انتشارات اسکوپوس که یکی از نمایه های استنادی معتبر و شناخته شده جهان است، ایران در زمینه فراوری مقالات حوزه طب سنتی جهش قابل توجهی داشته و رساله های منتشر شده در این زمینه، ایران را به یکی از کشورهای برجسته در جهان بدل نموده است.

براساس اعلام این پایگاه، سال 2009 تعداد مقالات منتشر شده ایرانی در زمینه فراوری علم طب سنتی 20 عنوان بود. این اتفاق با جهشی درخور به انتشار سالیانه 35 عنوان مقاله ارتقا یافته است. یعنی سال 2020، ایران با انتشار سالیانه 35 مقاله جایگاه خود در جهان را ارتقا داد و در رتبه پنجم جهان پس از کشورهای چین، هند، برزیل و آمریکا ایستاد.

البته توسعه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی در چند سال اخیر به علت قرار گرفتن این صنعت به عنوان اولویتی در نقشه جامع علمی کشور، تاکیدات رهبری و تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی با شتاب و کیفیت بیشتری پیش می رود. اقداماتی که به احیای این عرصه در کشور یاری نموده است.

چند سالی است که با شکل گیری اکوسیستم فناوری و نوآوری فرصت مناسبی برای فعالیت خلاقان، فناوران و صنعتگران حوزه گیاهان دارویی فراهم شده است تا این صنعت رو به رشد جهانی مبتنی بر ارزش های اسلامی و دارایی های بومی کشور رشد کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2034

به "ایران رتبه پنجم دنیا در فراوری مقالات طب سنتی را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران رتبه پنجم دنیا در فراوری مقالات طب سنتی را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید