ایستگاه راه آهن و ماشین سازی اراک ثبت ملی شد

به گزارش فیس راز، معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ایستگاه راه آهن و شرکت ماشین سازی اراک، در فهرست میراث صنعتی کشور به ثبت رسیدند.

ایستگاه راه آهن و ماشین سازی اراک ثبت ملی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، محسن کریمی با اعلام این خبر افزود: در این همایش که در استان خوزستان برگزار گشت 6 اثر میراث صنعتی استان مرکزی مورد آنالیز کارشناسی نهاده شد.

وی گفت: از این 6 اثر یک اثر در زمره صنایع مادر، 4 اثر در زمینه صنعت ریلی و یک اثر مربوط به کوره های آجرپزی بوده است.

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: از مجموع این آثار، در نهایت شرکت ماشین سازی اراک و ایستگاه راه آهن اراک در فهرست میراث ملی صنعتی به ثبت رسید.

کریمی گفت: در آنالیز کارشناسی آثار ارائه شده، 4 اثر منابع آب ایستگاه راه آهن اراک و شازند، پل راه آهن انانگرد آشتیان و کوره آجرپزی سوسن آباد اراک واجد ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شد.

وی مطرح نمود: شرکت ماشین سازی اراک 143 هکتار وسعت دارد که از ساختمان ها و کارگاه های متعدد تشکیل شده و در زمره صنایع مادر ایران محسوب می گردد و در دهه 1340 ساخته شده است.

کریمی توضیح داد: ایستگاه راه آهن هم زمان با بهره برداری بخشی از خط آهن سراسری در سال 1317 به بهره برداری رسیده است و مجموعه ای از ساختمان ایستگاه، مجتمع های مسکونی و انبار و سایر تاسیسات مربوط به صنعت ریلی است و ساختمان ایستگاه از یک ایوان ورودی و سالن انتظار تشکیل شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 704

به "ایستگاه راه آهن و ماشین سازی اراک ثبت ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه راه آهن و ماشین سازی اراک ثبت ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید