ایمیدرو نخستین شرکت سهامی بورس را تشکیل می دهد

به گزارش فیس راز، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: نخستین شرکت پروژه سهامی عام کشور به زودی توسط گروه ایمیدرو تشکیل می گردد.

ایمیدرو نخستین شرکت سهامی بورس را تشکیل می دهد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، آقای خداداد غریب پور با اشاره به اینکه تشکیل این شرکت در راستای استراتژی این سازمان و سیاست های وزارت صنعت معدن و تجارت و دولت برای تنوع بخشی در تامین اقتصادی، است، اضافه کرد: ارزش طرح های این شرکت جدید حداقل 7000 میلیارد تومان است که 3600 میلیارد تومان آن از بورس تامین اقتصادی می گردد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، درباره تصمیم گیری های اولیه مبنی بر نقش نخستین شرکت سهامی عام پروژه، گفت: طرح های منتقل شده به این شامل فولاد کردستان، توسعه یک میلیون تنی صبا نور، کنسانتره آهن 2.5 میلیون تنی فولاد خراسان و توسعه فولاد سرمد ابرکوه است.

وی ادامه داد: شرکت مذکور زیرمجموعه توسعه معادن و فلزات بوده و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز سهامدار آن است.

غریب پور گفت: شرکت توسعه معادن و فلزات در ماه های اخیر اقدام به پیاده سازی این روش نموده و شرکت سهامی عام پروژه تشکیل داده است و از این رو ضروری است که از تجربه این شرکت در راستا پیش رو، استفاده گردد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه هفته آینده رئیس سازمان بورس برای هموار کردن راستا این برنامه، میهمان ایمیدرو است، تاکید نمود: موافقت اولیه بورس دریافت شده و به زودی موضوع تشکیل شرکت فوق عملیاتی می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1454

به "ایمیدرو نخستین شرکت سهامی بورس را تشکیل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمیدرو نخستین شرکت سهامی بورس را تشکیل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید