بدهی سنگین قایقرانی و احتمال محرومیت

به گزارش فیس راز، فدراسیون که تا مدتی قبل توسط غلامرضا امینی مدیریت می شد و طبق صحبت های او همه چیز آرام و بدون مشکل پیش می رفت، امروز با مسائل زیادی روبرو شده و رییس جوان این فدراسیون را در روزهای ابتدایی حضورش، با دردسرهایی روبرو نموده است.

بدهی سنگین قایقرانی و احتمال محرومیت

سهرابیان که مدیری دانشگاهی و از خانواده قایقرانی است بلافاصله بعد از ورود به این مجموعه به آنالیز پرونده ها و شرایط فدراسیون در تمام ابعاد از شرایط اقتصادی، حقوق ورزشکاران، قرارداد مربیان، شرایط بین المللی هر یک از رشته ها تا وضعیت تجهیزات و رتبه بندی مربیان و داوران و … پرداخته است اما در همین بدو ورود با مشکل جدی بدهی قابل توجه ریالی و ارزی فدراسیون روبرو شده است. این بدهی در بخش ریالی به میزان 487 میلیون تومان است. البته بدهی های ریالی بیش تر از این هم گفته شده که بخشی از آن هم مربوط به حقوق ورزشکاران است. از سوی دیگر مدیران قبلی فدراسیون، اقدام به خرید قایق های کاناپولو و روئینگ نموده بودند که قایق های کاناپولو به ایران وارد شده اما قایق های روئینگ به دلیل عدم پرداخت قسط های بعدی بلاتکلیف مانده اند. از مبالغ ارزی می توان به 6900 دلار برای خرید کاناپولو در بازی های آسیایی جارکارتا، مبلغ 25 هزار دلار برای خرید قایق روئینگ از چین، مبلغ 750 پوند سهم عضویت در فدراسیون جهانی بادبانی اشاره نمود. بدهی فدراسیون قایقرانی به فدراسیون جهانی بادبانی چندساله است به طوریکه رئیس آن طی مکاتبه ای اعلام نموده که در صورت عدم پرداخت این حق عضویت معوق، از حضور ورزشکاران این رشته در میادین بین المللی جلوگیری می نماید. این مسائل در حالی پیش آمده که علیرضا سهرابیان در این رابطه به مهر می گوید: این بدهی شخصی نبوده و برای فدراسیون است و از شانس ماست که این شرایط وجود دارد. خریدهایی به شکل نسیه انجام شده و بعضی بدهی ها هم مربوط به مسائل داخلی است. بدهی ها به خرید کاناپولو در جاکارتا، خرید قایق روئینگ از چین و حق عضویت فدراسیون جهانی بادبانی بر می گردد.

رییس جوان فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه این بدهی مبلغ قابل توجهی است، ادامه می دهد: بهتر است به کلیات آن اشاره نکنم اما بعضی پوند، دلار و یورو و مبلغ 487 میلیون تومان نیز ریالی است. این بدهی ها شخصی نیست و چنانچه شخصی باشد باید توسط خود افراد پرداخت گردد. چون شخصی نیست وظیفه من است که آن را حل کنم چرا که شاید من هم چهار سال آینده بخواهم بروم و بدهی داشته باشم. هر اتفاقی بیافتد آبروی ایران است که خدشه دار خواهد شد و مسوولیت آن بر عهده من است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما قبل از انتخابات فدراسیون قایقرانی از میزان این بدهی ها اطلاع داشتید؟، می گوید: من قبل از انتخابات شنیده بودم که فدراسیون بدهی ندارد. اما وقتی آمدم متوجه شدم که مبلغ ریالی 487 میلیون تومان بدهی می باشد و ارزی ها را هم بعد از آنالیز پرونده ها متوجه شدم!

سهرابیان با بیان اینکه وظیفه من این است که به عنوان یک مدیر از وزارتخانه یاری بگیرم، می گوید: پدر و مادر ورزش ایران کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هستند اما اینکه از آنها انتظاری داشته باشم درست نیست. مطمئناً وزارتخانه نیز محدودیت هایی در پرداخت ها دارد و من نیز فشاری روی وزارتخانه نمی آورم اما در صورت پرداخت و یاری لطف بزرگی به قایقرانی نموده اند.

4

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 209

به "بدهی سنگین قایقرانی و احتمال محرومیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی سنگین قایقرانی و احتمال محرومیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید